در سالروز با سعات میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشن بزرگ رسول مهربانی‌ و لبخند در هیئات مذهبی و میدان‌های ولیعصر(عج) تهران و نماز شهرری برگزار شد. به مناسبت فرارسیدن ۱۷ ربیع‌الاول سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) مسئولان فرهنگی - اجتماعی پایتخت برنامه ویژه‌ای در جهت ایجاد نشاط اجتماعی در این ایام تدارک دیدند که روز گذشته در میدان ولیعصر(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۸۷
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این مراسم از ساعت۱۵و۳۰دقیقه از میدان ولیعصر (عج) تهران آغاز و تا شهرری ادامه داشت که ویژه‌برنامه‌های شاد متنوع و خاصی و همچنین سخنرانی از سوی سازمان‌های فرهنگی و متولی به اجرا درآمد.

در این برنامه جمعی از مداحان اهل بیت از جمله حاج منصور ارضی، محمود کریمی سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، سید مجید بنی فاطمه، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری حضور داشتند که با اجرای مولودی و برنامه‌های ویژه، شور و حال خاصی به برنامه بخشیدند. حضور چند هزار نفری شهروندان در این مراسم و استقبال آن‌ها از برنامه‌ها مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

در این اجتماع، مردم که تصاویر شهدای اغتشاشات اخیر از جمله شهیدان سلمان‌امیر احمدی، پوریا احمدی و... را در دست داشتند، با شعار‌های «مرگ بر فتنه‌گر»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» از فتنه‌گران و آشوبگران اعلام انزجار کردند. اشتیاق زائدالوصف شرکت‌کنندگان در این اجتماع، جلوه‌ای از دلدادگی و محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود که نشان داد محبت و ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به گونه‌ای با جوهر و سرشت آنان عجین شده است. در این جشن، هیأت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکرد‌های مختلی طی مسیر منتهی به میدان ولیعصر (عج) برپا کردند. ابتدای مراسم جمعیت حاضر رو به سمت مشهد مقدس ایستاده و سلام مخصوص خطاب به امام رضا (ع) را دسته جمعی نثار کردند. همچنین سرود «سلام فرمانده» با اجرای ابوذر روحی و گروه سرود نوجوانان اجرا شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبراسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: به همه افرادی که از بیرون این مرز‌ها و حتی در کشور موجب می‌شوند تا تحرکاتی داشته باشند می‌گوییم که طبیعتا اختلاف سلیقه وجود دارد و برخی اوقات این تنش‌ها در یک خانواده هم رخ می‌دهد، اما همه، سلول‌های یک پیکره و اعضای یک بدن هستند. این سخنران مذهبی با بیان این‌که ما به ساحل آرامش خواهیم رسید، گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب هم گفتند این آخرین نفس‌های دشمن در دشمنی با ماست. نشانه‌های امید از هرسو هویدا شده و شجره طیبه انقلاب به ثمر رسیده است. ما از همه گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم و اکنون طلیعه ظفر هویداست. دشمنان بدانند این تحرکات و اغتشاشات نمی‌تواند مانع از رسیدن این کشتی به سر منزل مقصود برسد. حجت‌الاسلام کرمی با بیان این‌که همه مردم ایران در کنار همدیگر برای فردایی بهتر و رسیدن به آرمان شهدا، خاطرنشان کرد: همه عزیزان حاضر در اینجا یک آرمان دارند و آن هم این است که همه عزیزان در سراسر ایران اسلامی با تکیه بر بزرگ‌ترین شعار مکتب اسلام یعنی وحدت در کنار یکدیگر و برای همدیگر به منظور رسیدن به فردای بهتر تلاش کنند. وی تاکید کرد: ما این فتنه‌ها را از یک نقطه می‌دانیم و یک دشمن برای خودمان بیشتر نمی‌شناسیم و علیه آن دشمنی که به این اتفاقات جزئی دل خوش کرده است یعنی آمریکا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم. همخوانی سرود سلام فرمانده توسط مردم تهران از دیگر بخش‌های این برنامه بود. بعد از مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر که در خیابان ولیعصر (عج) برگزار و براساس گزارش‌ها حدود سه میلیون نفر از شهروندان در آن شرکت کردند، این دومین جشن بزرگی است که در تهران برپا و همه شهر میزبان همه شهروندان شد.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها