امروز گسترش عدالت و مساوات در اجرای آن بر سراسر جهان با وجود سیطره دولت های مختلف و فرهنگ های گوناگون و از همه بدتر، ساختارهای نامتوازن حقوقی و سیاسی جاری در حوزه روابط بین الملل بیشتر به یک رویا و هدف دست نیافتنی و بسیار ایده آل شبیه است. امادر باور و تفکر مهدوی، گسترش عدالت بر جهان و جلوگیری از طغیان بازیگران خاطی در نظام بین الملل، حکم یک هدف واقعی را دارد.
کد خبر: ۱۳۷۳۲۴۲
نویسنده خشایار صدر منوچهری نائینی - مدیرعامل موسسه داوری بین المللی دادبان صلح زرین

بر اساس آنچه در روایات و مستندات دینی آمده است، با ظهور منجی عالم بشریت ( ارواحنا له الفداء) ، فرهنگ ها نزدیکتر و روابط ملت ها گسترده تر خواهند شد و مانند سیلی بازیگران و دولتهای زورگو را خواهد شست.

بر همین مبنا سیستم های قضایی که مبنایشان قوانین داخلی کشورهاست رنگ باخته و قوانین و قواعد دادرسی بین المللی بر مبنای ایجاد عدالت و صلح واقعی جایگزین خواهند شد.

در این روند، سوء تسفیر خودخواسته یا عامدانه از قوانین بشری و انسانی جایگاهی ندارد و دادگاهها و سازمانهای ظاهرا بین المللی، تبدیل به محلی برای توطئه و مانور غیر انسانی علیه ملتهای بیگناه نخواهد شد. در یک جمع بندی نهایی، می توان اذعان کرد که در حکومت مهدوی، عدالت عینی است نه قرار دادی و ذهنی! بدیهی است که در این صورت ، شاهدد انهدام ساختارهای ناکارآمد جهان امروزدر عرصه حقوقی و جایگزینی ساختاری در جهان خواهیم بود که بتواند مولد مساوات و عدالت باشد.

یکی از آسیبهای حقوقی و ساختاری نهادهای بین المللی، نقش آفرینی پررنگ مدعیان غربی حقوق بشر و نقض کنندگان واقعی حقوق آنسانها در راس آنهاست. بسیاری از این سازمانها با بودجه آمریکا و متحدان آن اداره شده و بر همین مبنا، چشمان خود را بر روی جنایات انکارناپذیر غرب و مهره ای آن می بندند. هنوز افکار عمومی دنیا ننگ عدم قرار گرفتن نام عربستان سعودی در لیست ناقضین حقوق کودک در سازمان ملل متحد ( آن هم پس از کشتار دهها هزار کودک بیگناه در یمن) را فراموش نمی کنند.

داوری بر مبنای قوانین یکسان و فطری و حکمیت موثر بین دولتها و افراد در سراسر جهان ، پیش شرط تحقق عدالت جهانی بوده و با عنایت اجرای عدالت و تامین نیاز بشریت به مساوات و عدم تبعیض است. بسیاری انتزاعیات مطرح شده در منشور های جهانی و بین المللی از یک "گزاره حقوقی" خارج شده و تبدیل به «ایده آل های دست نیافتنی» گردیده است.استمرار این موضوع از سوی پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر جهان قابل تحمل نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها