ایسنا: شورای اقتصاد با تمدید مهلت استفاده از معادل ارزی 93 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی توسط شرکت قطار شهری تهران و حومه برای احداث خط سه متروی تهران موافقت کرد.
کد خبر: ۱۳۶۱۳۴

در این جلسه که عصر شنبه به ریاست دکتر احمدینژاد برگزار شد همچنین با استفاده از معادل ارزی 184 میلیارد و 473 میلیون تومان تسهیلات مالی خارجی فاینانس، برای اجرای طرح بازسازی، نوسازی احداث تجهیز و توسعه منابع انسانی مراکز آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفهیی کشور توسط وزارت کار و امور اجتماعی موافقت به عمل آمد.
شورای اقتصاد در این جلسه به استفاده از معادل ارزی 1216 میلیارد و 224 میلیون تومان تسهیلات مالی خارجی، فاینانس، برای احداث سیستم های انتقال گاز جهت گازرسانی به 17 نیروگاه توسط شرکت ملی گاز ایران موافقت کرد.
اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی و موج شکن بزرگ چابهار با استفاده از معادل ارزی 437 میلیارد و 948 میلیون تومان تسهیلات مالی خارجی، فاینانس، اجرای طرح روسازی شامل ریل گذاری و نصب تجهیزات راه آهن شیراز - اصفهان با استفاده از معادل ارزی 180 میلیارد تومان تسهیلات مالی خارجی و همچنین اجرای طرح مهندسی، تدارک و ساخت پروژه علایم راهاهن کرمان - زاهدان با استفاده از معادل ارزی 53 میلیارد و 298 میلیون تومان نیز از تصمیمات دیگر شورای اقتصاد در حوزه راه و ترابری بود. استفاده از معادل ارزی 82 میلیارد و 434 میلیون تومان تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح سد مخزنی ( کوچری) به منظور آبرسانی به شهرهای مسیر طرح از جمله قم، گلپایگان و خوانسار از دیگر مصوبات شورای اقتصاد بود.
دکتر احمدینژاد رییسجمهوری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به اجرای طرح خرید نقدی و به روز محصولات کشاورزی به ویژه گندم تصریح کرد: پرداخت به روز دسترنج کشاورزان، علاوه بر تامین رضایت خاطرو شادمانی این قشر زحمتکش، عنایت خداوند رحمان و افزایش نزولات آسمانی را در پی داشته است که امیدواریم با ادامه طرح خرید به روز و نقدی گندم، در سال 86 شاهد صادرات این محصول به دیگر کشورها باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها