رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با رفع تصرف حدود ۴۶ کیلومتر معادل ۱۷۶ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در جزیره قشم در ۱۲ مرحله، سواحل این جزیره به طور کامل آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۵۸
به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی قهرمانی افزود: طول اراضی ساحلی آزادسازی شده در قشم مساحتی افزون بر یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع می‌باشد.

وی ادامه داد: در آخرین مرحله از اجرای دستور ریاست محترم قوه قضاییه، ۶۹ هزار متر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: طی این مرحله نقاط ساحلی در روستا‌های باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزادسازی حریم و بستر دریا آزادسازی شد.

وی افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مامورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی ادامه داد: حدود ۵۳ کیلومتر معادل ۳۵۰ هکتار از اراضی حریم ۶۰ متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزادسازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف با دستگاه قضایی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها