طبق سخنان وزارت بهداشت اسرائیل، نخستین مورد از ترکیب دو ویروس کرونا و آنفولانزا به نام «فلورونا» در این کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۸۰
گزارش های محلی، خبر از ابتلای یک زن باردار جوان می‌دهند، که به دلیل ابتلا به این گونه جدید در بیمارستان بستری شده است. طبق گزارش های رسانه های خبری خوشبختانه این بیمارعلائم خفیفی داشته و حالش خوب است.
 
نخستین مورد ابتلا به «فلورونا» در اسرائیل؛ویروس ترکیبی کرونا و آنفولانزا

جدیدترین گونه جهش یافته کرونا

در گذشته صحبت‌هایی در خصوص احتمال ترکیب ویروس کرونا و آنفولانزا مطرح شده بود و بسیاری از پزشکان و دانشمندان، نگران بروز چنین اتفاقی بودند.  وزارت بهداشت اسرائيل تاکید کرده این موضوع را به طور جدی بررسی خواهد کرد تا متوجه شوند که آیا ترکیب این دو ویروس می‌تواند باعث ایجاد یک عفونت جدی‌ترشود یا خیر!

آرنون ویژنیتسر، مدیر بخش زنان بیمارستان بیلینسون در شهر پتخ تیکوا در تل‌آویو می‌گوید:

این زن بلافاصله پس از ورود به بیمارستان تحت آزمایش هر دو ویروس آنفولانزا و کرونا قرار گرفته و متاسفانه جواب هر دو آزمایش مثبت بوده است. ویژنیتسر تاکید کرده که برای اطمینان بیشتر این آزمایشات مجددا تکرار شدند و متاسفانه باز هم جواب هر دو آزمایش مثبت بود. اما این زن حال عمومی خوبی برخوردار بوده و روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص شد.

روند افزایشی ویروس فلورونا در اسرائیل

اگرچه این مورد به عنوان اولین فرد مبتلا به ترکیب این دو عفونت گزارش شده است، اما کارشناسان بر این باورند که موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد که هنوز شناسایی نشده اند.

پروفسور "ویژنیتسرونت" در ادامه گفت: در سالی که گذشت، در این کشور مواردی از آنفلوانزا در میان زنان باردار یا زایمان کرده مشاهده نکردیم، اما امروز مواردی از ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا شاهد هستیم که متاسفانه روند رو به رشدی دارد. این روند افزایشی چنان سرعت گرفته است که، روز به روز تعداد زنان باردار مبتلا به آنفلوانزا بیشترمی‌شود ومراجعه زنی که برای زایمان می‌آید و علائمی همچون تب دارد ، قطعا چالش بزرگ و سختی برای ما است. این چالش زمانی سخت تر می‌شود که  نمی‌دانیم ویروسی که مادران به آن مبتلا هستند، کرونا است یا آنفلوانزا!!

امیکرون سویه جدید کرونا

امیکرون (Omicron) سویه جدید کرونا، نوع جدید از این ویروس بوده که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده و تمام جهان را با نگرانی و چالش بزرگی مواجه کرده است.

طبق آخرین آمار موارد مبتلا به امیکرون در کشورهای، پرتغال، بریتانیا (انگلستان و اسکاتلند)، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، دانمارک، اتریش، آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هلند، سوئد، اسپانیا، آمریکا و آلمان، ایتالیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه و ایران تایید شد است.

شدت انتقال این ویروس بسیار بالا بوده و کارشناسان احتمال می‌دهند که سویه جدید کرونا رشد بسیار بالایی داشته باشد. یکی از تفاوت‌های ویروس کرونا و دلتا، میزان درگیری و آمار مرگ و میر افراد مبتلا است. افراد جوانی که به امیکرون مبتلا شده‌اند علائم خفیف‌ تری نسبت به کرونا دلتا داشته اند و آمار مرگ و میر آن پایین تر است.

اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی شد، به احتمال زیاد به امیکرون مبتلا شده است. اگر علائمی مانند:

تب، سرفه، از دست دادن حس چشایی و بویایی در سویه جدید کرونا کمتر به چشم میخورد و همین مسئله باعث می‌شود افراد فکر کنند دچار سرماخوردگی خفیف شده اند.

نخستین مورد ابتلا به «فلورونا» در اسرائیل؛ویروس ترکیبی کرونا و آنفولانزا
 
کودکان و واکسن نزده‌ها در معرض خطر ابتلا به موج جدید کرونا

دکتر سعیده جهانبانی، متخصص داخلی به مردم توصیه کردند که حتما دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، زیرا با گذشت سه ماه از تزریق دوز دوم، سطح ایمنی بدن کم شده و اثر گذاری واکسن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

افرادی که تا کنون واکسن نزده‌اند، در موج بعدی بیشتراز سایرین درگیر این ویروس شده و دچار بیماری شدید و حتی بستری خواهند شد. همانطور که در موج پنجم تعداد مبتلایان بالا بوده و مرگ ومیر بی سابقه‌ای را مشاهده کردیم. خوشبختانه با تزریق واکسن توانستیم این موج را بشکنیم شرایط اوضاع را به دست بگیریم.

با وجود اینکه امیکرون واریانت ضعیف تری است و بیماری زایی کمتری دارد، تزریق واکسن در مهار این ویروس و جلوگیری از چرخش آن در جامعه بسیار موثر است. همچنین سبب می‌شود که جهش کمتری صورت بگیرد و ویروس در وضعیت ضعیف بماند و جهشی که باعث شود ویروس وحشی‌تری داشته باشیم اتفاق نیافتد.

دکتر جهانبانی در ادامه افزودند:

مهم‌ترین نگرانی ما کودکان هستند؛ زیرا تعطیلی مدارس دائمی نبوده و نمیتوانیم آنها را از آموزش محروم کنیم. تنها راه برای حل این مشکل، تامین کردن یک واکسن مناسب برای کودکان و واکسینه کردن این گروهی سنی می‌باشد.
 
نخستین مورد ابتلا به «فلورونا» در اسرائیل؛ویروس ترکیبی کرونا و آنفولانزا

افزایش سیستم ایمنی بدن برای مقابله با امیکرون

در کنار تزریق واکسن، رژیم غذایی مناسب، خواب کافی، ورزش و... بدن افراد را در مقابله با این ویروس مقاوم تر می‌کند. به طور کلی، سبک زندگی سالم و پویا، ما را در برابر بیماری ها از جمله ویروس کرونا مصون نگاه می دارد.

همچنین مصرف به اندازه ویتامین D برای عملکرد هرچه بهتر بدن بسیار موثر بوده و سیستم ایمنی بدن را تا سطح قابل توجهی افزایش می‎‌دهد. بنابراین با انجام آزمایشات سطح ویتامین های بدنتان را بسنجید و اگر دچار کمبود ویتامین هستید با مراجعه به پزشک این کمبودها را جبران کنید. به عموان مثال برای تامین ویتامین D بهترین راهکار قرار گرفتن در برابر نور خورشید است.

مصرف غذاهایی حاوی ویتامین C  و ZINK برای حفظ سلامتی و افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند. البته مصرف بیش از اندازه هر چیزی می‌تواند دردسر ساز باشد و ویتامین ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. زیاده‌روی در استفاده از آنها نه تنها سودی ندارد بلکه می‌تواند خطر آفرین نیز باشد.

داشتن خواب کافی و ورزش مستمر علاوه براینکه سبب می‌شود حس شادابی و یک ذهن آرام داشته باشید، بهترین راهکار برای مقابله با انواع بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا است.

تاثیرات کرونا بر صنعت گردشگری

جایگاه صنعت توریسم و گردشگری در جهان و نقش آن در اقتصاد یک کشور مخصوصا در کشورهای در حال توسعه، بسیار مهم و ویژه است. طی دوسال اخیر، با شروع ویروس کرونا ، خدمات سفر و گردشگری بیشترین آسیب را دیدند و طبق آمار جهانی سفرهای بین المللی در آسیا، با کاهش 82 درصدی مواجه شد. در ایران نیز به دلیل محدودیت ها با کاهش 94 درصدی سفرهای بین المللی مواجه شدیم.

خوشبختانه با تولید واکسن کرونا و واکسیناسیون جهانی، صنعت گردشگری جان دوباره ای گرفته است و سفرهای داخلی و خارجی آغاز شده اند. برای اطلاع از شرایط سفر به کشورهای مختلف و رزرو آنلاین هتل و پرواز، می‌توانید به سایت گردشگری لحظه آخر مراجعه کنید. لحظه آخر با ارائه معتبرترین تورهای داخلی و خارجی، جزو پرچمداران عرصه خرید آنلاین تور و رزرو اینترنتی همزمان پرواز و هتل می باشد. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید یک سفر بسیارراحت و بدون دغدغه را با بهترین خدمات و مهم‌تر از همه، مناسب‌ترین قیمت تجربه کنید.
 
نخستین مورد ابتلا به «فلورونا» در اسرائیل؛ویروس ترکیبی کرونا و آنفولانزا
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها