انتشار خبری در سایت آسوشیتدپرس مبنی بر دوپینگ حسین کیهانی، دونده ایرانی مثل بمب در ایران صدا کرد. دونده‌ای که با طلای بازی‌های آسیایی به اوج شهرت رسید و حالا اگر این خبر صحت داشته باشد او به مدت چهار سال از حضور در میادین ورزشی محروم خواهد شد. با همه این اتفاق‌ها دقایقی پس از انتشار این خبر روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی پیامی را در این رابطه منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۴۹

در پیام آنها آمده است: «نامه‌ای از فدراسیون جهانی دوومیدانی IAAF به دست ما رسید که بابت نمونه حسین کیهانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر توضیحاتی را خواسته‌اند. تاکید می‌کنیم این توضیح درخصوص نمونه دوپینگ حسین کیهانی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در قطر بوده است و تمامی تست‌های حسین کیهانی در مسابقات گذشته از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ منفی بوده است.»
در ادامه توضیح روابط عمومی که به نقل از مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی منتشر شده، آمده است: «حسین کیهانی تمامی تمرینات خود را در ارتفاع ۲۴۰۰ متری انجام داده و تمرین در آن ارتفاع با ترشح بیشتر یک ماده در بدن همراه می‌شود که این موضوع ایجاد شائبه کرده است. ما با تمام قدرت به این مساله پاسخ خواهیم داد. در اروپا تمرین در این ارتفاع و این مورد متداول نیست و فدراسیون قطعا در این رابطه توضیحاتی را ارائه می‌کند.با این وجود فدراسیون و کمیته پزشکی به دنبال شفافیت حداکثری و حمایت از قهرمان 3000 متر با مانع ایران است. فدراسیون دوومیدانی ایران بعد از جلسه با حسین کیهانی تمامی اسناد و توضیحات را به فدراسیون جهانی ارسال خواهد کرد و در انتظار پاسخ خواهد ماند. این قول را می‌دهم که این موضوع با شفافیت تمام به اطلاع مردم و دوستداران ورزش برسد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها