علیرضا بیرانوند در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

نباید تیم ملی قربانی حواشی شود

علیرضا بیرانوند گلایه‌هایی دارد. او دروازه‌بان شماره یک ایران است و از مردم می‌خواهد تا پشت تیم ملی باشند و حمایت کنند. اختلافات پرسپولیس و تیم ملی باعث شده تا بخش زیادی از هواداران هم حالا علیه تیم ملی شوند و این اصلا اتفاق خوبی نیست. علیرضا بیرانوند می‌گوید بهتر است همه متحد شوند تا ایران در جام ملت‌ها بتواند نتایج خوبی به دست بیاورد. او در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم در این باره برایمان حرف‌هایی می‌زند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۴۱

علیرضا درباره بازی با فلسطین حرف بزن. در ایران کسی مسابقه را ندید و تیم‌ملی مساوی کرد ولی در زمین دیدیم که باید حداقل با اختلاف دو سه گل می‌بردید.
بله دقیقا همین‌طور است. ما موقعیت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم با اختلاف بازی را ببریم ولی بازی دوستانه برای همین است که اشتباه کنیم. به نظرم در مجموع بازی خوبی انجام دادیم ولی می‌توانیم بازی‌های بهتری انجام دهیم. فلسطین نشان داد که تیم خوبی است و می‌تواند در جام‌ملت‌ها برای تیم‌های همگروه خود مشکل درست کند. این بازی برای ما محک خوبی بود و ان‌شاءا... در بازی با قطر بتوانیم هم بهتر بازی کنیم و هم نتیجه خوبی به دست بیاوریم.
فکر می‌کنی بازی با قطر برای ما چقدر سخت است؟
واقعا قطر نیاز به تعریف ندارد. ما الان داریم امکانات این کشور را می‌بینیم. زمین‌هایی که دارند بی نظیر است. قطر به نظرم در سال‌های آینده خیلی پیشرفت بیشتری خواهد کرد. از سویی این جام ملت‌ها برای کشورهای عربی ساده‌تر است.این تیم‌ها خیلی مخفیانه دارند خود را برای جام ملت‌ها آماده می‌کنند و این کار را برای تیم‌های دیگر سخت خواهند کرد. از سویی چون بازی در امارات است تیم‌های عربی با شرایط بهتری مقابل رقبا قرار می‌گیرند. آب و هوا به نفع آنهاست.
علیرضا همچنان از تیم‌ ملی انتقادهایی می‌شود. نظرت چیست؟ این انتقادها تو را ناراحت نمی‌کند؟
ببینید به نظرم باید هواداران یک مقدار حساسیت خود را کم کنند. ما و بازیکنان استقلال در این‌باره با هم حرف می‌زنیم و واقعا گاهی شرایط خیلی بد می‌شود. انگار منتظرند تا هر کدام یک حرفی بزنیم و بعد حمله‌ها شروع شود. امیدوارم هواداران صبورتر باشند و ان‌شاءا... بتوانیم کنار هم به یک موفقیت بزرگ برسیم.
البته این چیزی که می‌گویی واقعا تبدیل به یک معضل برای فوتبال شده است. همه در فضای هم مدام در حال توهین به هم هستند.
ببینید الان ما با تیم ملی قرار است به جام ملت‌ها برویم. به نظرم نباید تیم ملی قربانی این مسائل شود. ما الان نیاز به حمایت داریم. به خدا سخت نیست که بخواهیم از تیم ملی حمایت کنیم. ما نگفتیم پول و امکانات بدهید، گفتیم بیایید تا متحد شویم. در تورنمنت‌های قبلی چیزی که باعث موفقیت تیم ملی ایران شده همین اتحاد و یکدلی بوده است. در جام جهانی چرا ما اینقدر خوب بازی کردیم؟ چون مردم بودند و حمایت کردند. الان هم بیایند و برای جام ملت‌ها حمایت کنند. رنگ‌ها را به خاطر تیم ملی کنار بگذاریم و همه کنار هم باشیم. این اختلاف‌هایی که الان در فوتبال ما وجود دارد نتیجه‌ای جز ضربه زدن به فوتبال ایران ندارد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها