با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب، دمای هوا از فردا 8 تا 10 درجه سانتیگراد سردتر می شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۵
هوا تا 10 درجه سردتر می شود/ برف در راه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، از فردا پنج شنبه تا عصر جمعه شاهد کاهش 8 تا 10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود و این افت دما شنبه به مشهد خواهد رسید.

با فعالیت سامانه بارشی جدیدی که از شمال غرب و غرب کشور وارد می شود، در ارتفاعات مناطق شمالی و غربی برف می بارد.

امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است اما پیش بینی ها نشان می دهد در برخی از ساعات وزش باد شدید در گیلان، اردبیل ، اذربایجان غربی و آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست.

بادهای جنوبی موجب افزایش دما در استان های شمالی خواهد شد و فردا با نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب به کشور انتظار داریم در نواحی غرب و شمال غرب بارش ها همراه با وزش باد و در ارتفاعات غرب وشمال غرب به صورت برف آغاز شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از بعدازظهر فردا پنج شنبه در مسیرهای کوهستانی زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب و جمعه تا شنبه برای ارتفاعات و دامنه های شمال و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف خواهیم داشت که به علت لغزندگی در ترافیک جاده ای این مسیرها اختلال رخ خواهد داد.

جمعه برای جنوب غرب بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بعد از ظهر فردا پنج شنبه و جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس، سواحل استان های خوزستان و بوشهر مواج و توفانی می شود.

همچنین در این بازه زمانی سواحل غربی دریای خزر نیز مواج و توفانی می شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا پنج شنبه و جمعه شاهد افت دمای 8 تا 10 درجه ای در رشت خواهد بود و جمعه و شنبه در تبریز 8 درجه و شنبه در مشهد نیز تا 8 درجه افت دما خواهد داشت.

بیشینه دمای امروز مهرآباد 11 و کمینه دیروز 4، بیشینه امروز شمیرانات 10 و کمینه دیروز صبح این منطقه 2 درجه بالای صفر بود.

بندر عباس با 25 درجه و شهرکرد با 12 درجه زیر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها