یک مدیر تولید کارخانه نخ‌های پنبه‌ای در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

دولت تا دیر نشده به داد صعنت پوشاک برسد

مسئول فروش یک شرکت واردکننده ماشین‌آلات دوخت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

دولت درک درستی از بحران پوشاک ندارد

یک مسئول فروش شرکت واردکننده ماشین‌آلات دوخت گفت: باوجوداینکه چندین بار با وزارت صمت در خصوص مشکلات موجود صنعت پوشاک صحبت داشته‌ایم ولی چون متأسفانه از نزدیک مشکلات را نمی‌بینید آن‌ها را احساس نمی‌کنند؛ ما نیاز به فردی داریم که دستش در کار باشد و بتواند محل مشکل را تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸۷
دولت درک درستی از بحران پوشاک ندارد

نبرچیان مسئول فروش یک شرکت واردکننده ماشین‌آلات دوخت، برش، اتوهای پرس و دستگاه‌های برش لیزری در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در حاشیه نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی با اشاره به اینکه باوجود نوسانات ارزی برخی از تولید‌ی‌هایی که قوی‌تر بودند بهتر توانستند کار خود را جلو ببرند خاطرنشان کرد: بااین‌حال گرانی ماشین‌آلات موجب شده برخی از مشکلات برای تولیدکنندگان ایجاد شود.

نبرچیان بابیان اینکه نوسانات قیمت ارز موجب شده قیمت محصولات ما که وارداتی است دو برابر شود خاطرنشان کرد: ما پیش‌ازاین حتی می‌توانستیم اجناس را با مهلت پرداخت چهارماهه بفروش برسانیم ولی الآن فروش ما نقدی شده است؛ از سوی دیگر به دلیل ممانعت وارداتی که الآن وجود دارد جنس در بازار کم شده و همین مسئله از طرف دیگر موجب شده تا قیمت اجلاس بالاتر رود.

وی با اشاره به اینکه تأمین ارز واردات تجهیزات ماشین‌آلات دوخت لباس به‌وسیله ارز نیمایی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: الآن مدتی است ثبت سفارش متوقف‌شده و قبل از آن‌هم به‌کندی انجام می‌شد، مثلاً ما سه ثبت سفارش داشتیم که بعد از یک ماه و نیم یکی از آن‌ها انجام می‌شد و همه این‌ها موجب کندی کارشده بود.

مسئول فروش این شرکت واردکننده ماشین‌آلات دوخت ادامه داد: مثلاً برخی از تولیدکنندگان که به ما دستگاه سفارش می‌دادند باید دو ماه تا سه ماه منتظر می‌ماندند که این امکان برای آن‌ها وجود ندارد و در این شرایط دولت باید برای ماشین‌آلاتی که تولید داخل ندارد فکری کند.

وی با اشاره به اینکه ما پیش‌ازاین بعد از ثبت سفارش برای رساندن کالا به داخل کشور و همین‌طور برای حواله‌کرد ارز نیمایی مشکلی نداشتیم خاطرنشان کرد: اما الآن حدوداً یک ماه و نیم است که حتی نمی‌توان پولی را حواله‌ کنیم.

نبرچیان با اشاره به اینکه بیشتر واردات دستگاه‌های از چین، ژاپن، آلمان و ایتالیا بود خاطرنشان کرد: البته برای واردات از چین راحت‌تر بودیم ولی اکنون با آن‌ها هم مشکل پیداکرده‌ایم و با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد چینی‌ها به ما اعتماد ندارند که اجناسشان را بفرستند و بعد بتوانیم پولش را حواله کنیم از طرف دیگر شرکت‌ها هم نمی‌توانند این ریسک را انجام دهند که جنسشان را مدت‌دار بخرند و بعد معلوم نباشد که قرار است پولش را با چه دلاری حواله کنند.

مسئول فروش این شرکت واردکننده ماشین‌آلات دوخت با اشاره به اینکه باوجود نوسانات ارزی هنوز قیمت تمام‌شده ساخت این دستگاه‌ها در کشور زیادتر از تولید است خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی تولیدکنندگان قدیمی که فقط درزمینه خیاطی خانگی کار می‌کنند هم درفروش به مشکلاتی خورده‌اند.

وی بابیان اینکه تغییر قیمت‌ها موجب شده فروش ما حدود 60 درصد کاهش پیدا کند خاطرنشان کرد: اکنون دیگرکسی قدرت خرید دستگاه‌های تخصصی را ندارد و مجبور هستند با دستگاه‌های قدیمی کارکرده و حداکثر آن‌ها را تعمیر کنند.

نبرچیان تأمین قطعات را یکی دیگر از معضلات دانست که به‌سختی زیاد انجام می‌شود و ادامه داد: الآن DHL هم مشکلات خودش را دارد و باوجوداینکه قطعات به گمرک می‌آید اما چون گمرک ما آن‌قدر کارآمد نیست که بداند قطعات برای چیست، تصور می‌کنند این قطعات سودآور است درحالی‌که ممکن است یک‌دفعه یک خط تولید یک کارخانه برای این قطعه لنگ شده است.

وی در پایان تأکید: باوجوداینکه چندین بار با وزارت صنایع در خصوص مشکلات موجود صنعت لباس صحبت داشته‌ایم ولی چون متأسفانه از نزدیک مشکلات را نمی‌بینید آن‌ها را احساس نمی‌کنند؛ ما نیاز به فردی داریم که دستش در کار باشد و بتواند محل مشکل را تشخیص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها