در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

وقتی خادم قدیمی امام رضا(ع) از دست اربابش شفا گرفت

آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین تشریح کرد

درس امام رضا به جامعه مسلمانان چه بود؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آنچه باید از کرامت در سیره رضوی برای زندگی امروز بکار گرفت، افزود: امام رضا (ع) اثبات کرد که ملت نباید به خواسته و ستم دشمنان تن دهند. هرگاه یک ظالم یا طغیانگر بر جامعه بشریت مسلط شود آن ملت، ملت مرده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۷۲
درس امام رضا به جامعه مسلمانان چه بود؟

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با تبریک به مناسبت ولادت امام رضا اظهار داشت: فاصله بین ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت ثامن‌الائمه(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است که مقارن با جشن‌ها و آیین‌های شادباش در سراسر ایران به یمن قدوم موالید نورانی است؛ در این تاریخ، خداوند منان و متعال دو فرد منحصر به فرد در تاریخ را به این عالم فرستاد که باعث شرافت زمان شد.

وی اظهار داشت: گاهی رخداد برخی وقایع در زمان، شناسنامه آن زمان است و از این وقایع در تاریخ بسیار مشاهده می‌شود. به طور مثال روز بعثت پیغمبر اکرم (ص) به تاریخ رسمی مسلمانان تبدیل شده چراکه در آن روز اتفاق بسیار مهمی رخ داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برجسته‌ترین ویژگی‌های امام رضا (ع)، ادامه داد: از خصوصیات معصومین(ع) هدایتگری بشر است؛ درباره امام هشتم(ع) هم اینگونه است و ایشان کرامت ویژه‌ای دارند. ایام امامت ایشان یک روشنگری و روشن‌نمایی بود چراکه امام رضا (ع) را تهدید به قتل کردند اما ایشان برعلیه دستگاه جبار عمل کرد و به دنیا نشان داد که نباید به دشمنان کمک کرد همچنین نباید زیر سلطه دستگاه جبار رفت.

وی با اشاره به آنچه باید از کرامت در سیره رضوی برای زندگی امروز بکار گرفت، افزود: امام رضا (ع) اثبات کرد که ملت نباید به خواسته و ستم دشمنان تن دهند. هرگاه یک ظالم یا طغیانگر بر جامعه بشریت مسلط شود آن ملت، ملت مرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به یاد دارم پیش از انقلاب، یکی از رادیو‌های غربی به شاه پیغام داد : «‌ با جوانان مسلمان نمی‌توان جنگید چراکه در مکتبی بار آمدند که آموزه مبارزه با استکبار، جزئی از زندگی آنان است ».

آیت الله ممدوحی با تشریح معنای کرامت تصریح کرد : کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصوم(ع) ملاک دینداری انسان‌ها شناخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها