عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

کمپین "نه به خرید گران" تاثیرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمپین "نه به خرید گران" در اصلاح الگوی مصرف موثر است. این دسته از کمپین ها قطعا تاثیرات مثبتی را روی وضعیت اقتصادی کشور دارند اما به شرطی که تنها به انتقاد اکتفا نکرده، بلکه برای حل بحران ارائه روش کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۱
کمپین "نه به خرید گران" تاثیرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد

سید جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با جام جم آنلاین ، دولت و مردم را دو بُعد اصلی اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: مردم اگر از تولید داخلی حمایت کنند و طبق بیانات مقام معظم رهبری، استفاده از کالای خارجی که مشابه آن در داخل وجود دارد را حرام شرعی دانسته و کالاهای خارجی را خریداری نکنند، فعالیت های تولید داخل کشور رونق پیدا می‌کند که این موضوع یکی از کلیدی ترین مسائل برای اجرایی کردن اصلاح الگوی مصرف است.

وی با تاکید بر رعایت اصلاح الگوی مصرف و اهمیت مصرف کالای داخلی، گفت: اگر مردم به مصرف کالای داخلی روی آورند، بسیاری از مشکلات اقتصادی بهبود پیدا می‌کند، لذا برای این موضوع نیاز به یک فرهنگ سازی است و نقش فرهنگ از همه مقدمات در این زمینه مهم تر است که متاسفانه فرهنگ سازی مردم در این رابطه به خوبی صورت نگرفته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این فرهنگ سازی باید توسط همه ارگان ها از جمله رسانه ملی و آموزش و پرورش صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: برخی از فرهنگ‌های ایرانیان فرهنگ‌های غلطی است مردم باید درست مصرف کردن را الگو قرار دهند و از چشم و هم چشمی دوری کنند. نگاه نکنند که در خانه فلان فامیل اجناس خارجی و یا زیاده روی در تدارکات جشن و عزا و... هست پس آنان نیز باید همان گونه باشند، لذا اجتناب از اسراف در تمامی زمینه ها اعم از آب، برق، گاز، پوشاک و ... کمک شایانی به اجرایی شدن اصلاح الگوی مصرف می نماید.

وی مهم ترین نکته در رعایت اصلاح الگوی مصرف را حفظ منابع ملی اعلام کرد و افزود: دولت برای اصلاح الگوی مصرف باید ابتدا از خود آغاز کند به گونه ای که بخش عمده ای از تولیدات داخلی را افزایش داده و کیفیت آن را بهبود بخشد تا مردم به سراغ کالای خارجی نرود، علاوه بر آن برخی از کالاهای غیرضروری خارجی را حذف کند. متاسفانه مسئولین نتوانستند بخش عمده ای از اصلاح الگوی مصرف را به درستی اجرایی کنند.

حسینی کیا کمپین "نه به خرید گران" را در اصلاح الگوی مصرف موثر اعلام کرد و گفت: این دسته از کمپین ها قطعا تاثیرات مثبتی را روی وضعیت اقتصادی کشور دارند اما به شرطی که تنها به انتقاد اکتفا نکرده، بلکه برای حل بحران ارائه روش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها