در پانزدهمین جشن بازیگر

برترین های تئاتر معرفی شدند

پانزدهمین جشن بازیگر با تجلیل از پیشکسوتان، بازیگران و هنرمندان عرصه تئاتر در تالار وحدت برگزار و در این مراسم هوتن شکیبا به عنوان برگزیده ویژه و فرزین محدث یکی از سه بازیگر برگزیده مرد انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲۴
برترین های تئاتر معرفی شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پانزدهمین جشن بازیگر دقایقی پیش پانزدهم اردیبهشت ماه با حضور بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران و دبیر جشن، مسعود رحیم پور دبیر اجرایی جشن، پرستو کرمی کارگردان و سروش طاهری مسئول داوران برگزار شد.

در این مراسم هنرمندان تئاتر از پیشکسوتان تا بازیگران و کارگردان‌های تئاتر حضور داشتند.

سروش طاهری در ابتدای برنامه با یادی از هنرمندان فقید از دنیا رفته گفت: مرحوم نقی صیف جمالی را همه میشناسیم و با صدای او یادی میکنیم از کسانی که در سال 96از دست دادیم.

دراین نشست قرار است از چهار نفر کبری ملکی بانوی پیشکسوت تئاتر سنندج، سیدمحمد رئیس زاده زیاوری از پیشکسوتان کهن تئاتر گیلان، محمد مطیع از هنرمندان تهران و بانو فهمیه رحیم نیاز به عنوان 4 تقدیری انجمن بازیگران تجلیل شود.

5 نفر دیگر از پیشکسوتان تئاتر نیز به انتخاب انجمن پیشکسوتان و خانه تئاتر به شرح محمدعلی کشاورز،‌ نصرت‌الله وحدت، بانو شهلا ریاحی، پری امیرحمزه و نفر آخر نیز بهزاد فراهانی تقدیر شد.

آرزوی نصرت‌الله وحدت برای حضور در صحنه تئاتر

محمدعلی کشاورز و نماینده او در برنامه حضور نداشتند اما نصرت‌الله وحدت برای دریافت لوح و جایزه خود بر صحنه حاضر شد.

وحدت پشت تریبون گفت: من از جناب عظیمی و دوستان عزیزم تشکر کرده و می‌خواهم بگویم بر آبها چه رفت که زاینده‌رود پیر خود را هنوز طعمه گرداب می‌کند. آرزوی من این است که مجدداً گرفتار دوربین فیلمبرداری شوم و آرزوی دیگرم این است که باز هم به صحنه تئاتر برگشته و خاک صحنه تئاتر را بخورم.

نفر سوم تقدیری بهزاد فراهانی بود که در کنار نصرت‌الله وحدت قرار گرفت و در سخنانی کوتاه گفت: قطره دریاست اگر با دریاست. این نهادی که دوستان با عرق جبین به همراه آقای عظیمی پی‌ریزی کردند یاری‌گر صنوف هنری است که امیدواریم بالنده باشد.

چهارمین هنرمندی که تجلیل شد شهلا ریاحی است که چندی است در بستر بیماری است. بانوی دیگر هنرمند پری امیر حمزه که به دلیل آسیب‌دیدگی نماینده‌اش لوح یادبود او را دریافت کرد.

در پایان این بخش عباس عظیمی از شهلا ریاحی به عنوان نخستین بانوی کارگردان در ایران یاد کرد.


تجلیل از بانوی کُرد زبان پیشکسوت سنندجی

در ادامه برنامه توسط ایرج‌راد از کبری ملکی پیشکسوت تئاتر سنندج تجلیل و مدال خانه تئاتر به وی تقدیم شد.

ملکی در ادامه با زبان کردی سخنانی بیان کرد و سپس به فارسی گفت: با درود بر شما هنرمندان عاشق و بانیان این مراسم که پیدایش هنری آرمانگرا را تحقق می‌بخشد. این فرصت زمانی برای حذف پیشکسوتان و رقابت‌های سالم و تخریب شخصیت را رد و جنگ درونی برای قیاس‌ترین‌ها را به انقلابی برای همیاری و ما شدن به تصویر می‌کشد.

در ادامه برنامه توسط پرویز پورحسینی از بانو رحیم‌نیا همسر بهزاد فراهانی تقدیر شد. پورحسینی با یادی از هوشنگ آزادی‌ور که چند روز پیش از دنیا رفت گفت: او خیلی آرام و خاموش فوت کرد. کتاب‌های زیادی ترجمه کرده بود و من به بازماندگان او تسلیت می‌گویم.

آخرین تقدیر این بخش از محمد مطیع صورت گرفت که البته او در ایران حضور نداشت اما با تماس تلفنی روی صحنه با او صحبت شد.

وی پشت تلفن از همه حضار تشکر کرد و گفت: درود بر همه پیشکسوتان تئاتر و زنده یادهایی که به ابدیت پیوستند و برای همه هنرمندان تئاتر آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با آرزویی که برای حضور بین هنرمندان تئاتر داشت گفت: دست همه شما را از راه دور می‌بوسم و ای کاش کنار شما بودم.

در ادامه مراسم نیز از سهراب سلیمی توسط عباس عظیمی تقدیر شد. سپس عظیمی از احسان حاجی‌پور نیز به عنوان هنرمند جوان تجلیل کرد.

سهراب سلیمی طی سخنانی گفت: به عنوان دبیر جشن خانه تئاتر می‌گویم اولین‌بار بود چنین همکاری با مؤسسه هنرمندان پیشکسوت داشتیم و از آنها نیز سپاس‌گذاری می‌کنیم.

در ادامه نیز مطرح شد که زنان سوزن‌دوز سیستان و بلوچستان هدایایی برای برگزیدگان ارسال کردند و نماینده آنها پشت تریبون از هنرمندان خواست تا از زنان سوزن دوز بلوچ حمایت شود.

در ادامه مراسم دوازده داور مرحله نخست انتخاب بازیگر روی صحنه آمدند و به هر یک لوح یادبود تقدیم شد.

اولین جایزه بازیگر کودک توسط بهروز افشار داور نخستین جشنواره به محمد شاکری برای نمایش الیور توییست تقدیم شد.

سه زن و سه مرد برگزیده جشنواره شدند

جایزه بازیگران زن توسط مریم منفرد تقدیم شد. برگزیدگان بدون اولویت انتخاب می‌شوند نخست این جایزه به الهام شعبانی برای نمایش قند خون رسید. دومین بازیگر آوا شریفی برگزیده برای بازی در نمایش در انتظار ادولف شد و سومین بازیگر گلچهره سجادیه برای بازی در نمایش سونات پاییزی رسید.

نخستین برگزیده بازیگری مرد بدون اولویت به فرزین محدث برای بازی در شب دشنه‌های بلند رسید.

برگزیده دیگر بازیگری مرد به بهنام شرفی برای بازی در نمایش آبی مایل به صورتی اعطا شد و جایزه او را ساناز بیان کارگردان نمایش دریافت کرد.

برگزیده دیگر بازیگری مرد به رضا بهبودی برای بازی در نمایش ماجرای مترانپاژ رسید.

جایزه ویژه هئیت داوران را شهرام کرمی به برگزیده تقدیم خواهد کرد. این جایزه به هوتن شکیبا برای بازی در نمایش الیور توییست تقدیم شد که اشکان خیل نژاد جایزه‌اش را دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها