دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت وگو با جام‌جم آنلاین:

آخرین وضعیت پروازها به نجف / مسافران عراق فعلا به بغداد می روند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی علت توقف پروازها به نجف را افزایش هزینه در فرودگاه نجف و نیز دریافت هزینه‌های اضافی از مسافرین عتبات و عالیات دانست.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۴۱
آخرین وضعیت پروازها به نجف / مسافران عراق فعلا به بغداد می روند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین در ارتباط باتوقف پروازها به نجف گفت: در تیر ماه سال جاری مذاکراتی در ارتباط با کاهش هزینه ها در فرودگاه نجف، با مسئولین آن انجام شد اما با گذشت 6 ماه، علیرغم اینکه شرکت ها آماده امضای قرارداد بودند توافق‌ها را اجرایی نکردند؛ در این فاصله نیز نرخ سوختگیری را از 98 سنت به یک دلار و 42 سنت افزایش دادند در حالیکه نرخ سوخت در فرودگاه بغداد 72 سنت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر دو فرودگاه در یک کشور است اما هزینه سوخت در فروگاه نجف 2برابر هزینه سوخت در فرودگاه بغداد است، همچنین عوارض گمرک نیز از 100هزار دینار به 150هزار دینار افزایش پیدا کرده است و نیز از اول دسامبر به ازای هر مسافر 5 دلار عوارض امنیتی دریافت می شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر افزایش هزینه ها در فرودگاه نجف گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ تمام شده برای شرکت‌های هواپیمایی، در نهایت این افزایش قیمت به مسافر انتقال داده می‌شود و برای تحمیل نشدن هزینه اضافی به مسافرین، شرکت‌ها اعلام کردند پرواز به بغداد به جای پرواز به نجف انجام خواهد شد.

اسعدی سامانی با بیان هزینه‌های اضافی دیگر در فرودگاه نجف برای مسافرین اظهار داشت: در فرودگاه نجف 10 دلار عوارض فرودگاهی با گذاشتن یک باجه و ایجاد صف های طولانی از مسافرین دریافت می‌شود که پیشنهاد شد این هزینه با هزینه‌های ویزا از مسافر گرفته شود، استفاده از فرودگاه بغداد به جای نجف، هزینه های اضافی را نیز برای مسافر ندارد.

وی بیان داشت: این موارد به فرودگاه نجف اعلام شد، با اتخاذ تصمیم و اصلاح مقررات از سوی دولت عراق ونیز با کم کردن هزینه‌های هندلینگ و حذف هزینه امنیتی از جانب فرودگاه نجف، این مشکلات رفع خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: بعد از توقف پروازهای نجف از سوی شرکت‌ها، مسئولین این فرودگاه اعلام کردند از مسافرین عوارض امنیتی دریافت نمی‌کنند؛ اما بقیه موارد به قوت خود باقی است و با توجه به منافع مشترک بین شرکت‌های هواپیمایی و فررودگاه باید این موارد با کمک دولت عراق و مسئولین فرودگاه نجف مورد بررسی قرار بگیرد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها