دفاع شهردار تهران در مقابل اتهام انتشار اسناد محرمانه املاک شهرداری، بدهی 30 هزار میلیاردی دولت به شهرداری، راه‌های کاهش ترافیک و شایعه ممنوع‌التصویری شهردار، از مهم‌ترین محورهای نخستین نشست مطبوعاتی محمدعلی نجفی در پنجاهمین روز از دوران شهرداری او در پایتخت بود.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۶

به گزارش فارس، شهردار تهران درباره میزان بدهی دولت به شهرداری که پیش از او باعث بسیاری از تنش‌های شهرداری با دولت بود، گفت: بدهی دولت به شهرداری تهران ده هزار میلیارد تومان برآورد شده و دولت نیز در این خصوص نقطه‌نظرات خود را اعلام کرده است، ولی بعید می‌دانم با وضعیتی که دولت دارد، امسال بتواند پولی به شهرداری تهران پرداخت کند.

وی افزود: تا پیش از سال 96 شهرداری تهران ادعای برخی مطالبات را داشت و دولت نیز این مطالبات را قبول نداشت، چراکه بعضی از این مطالبات برای سال‌های پیش بوده است که براساس قوانین بودجه این ردیف‌ها باید در همان سال پرداخت می‌شده و دولت مجاز نیست در سال‌های بعد این مبالغ را پرداخت کند.

برخوردارها باید هزینه‌ بیشتری دهند

شهردار تهران عنوان کرد:‌ کسانی که از رشد شهری در دهه‌های اخیر بهره‌مندی بیشتری داشته‌اند، باید سهم بیشتری در این تغییر برعهده گیرند، کسانی که ساختمان‌های بلندمرتبه‌شان بار ترافیکی برای شهر ایجاد می‌کند، کسانی که با اتومبیل‌های لوکس خود نوعی تجمل را بر زندگی شهری تحمیل می‌کنند، باید در تأمین این هزینه‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد این باور در بخش مهمی از جمعیت شهری عمومیت یافته است که کسانی که برخوردارترند، باید در تأمین هزینه‌های شهری سهم بیشتری برعهده گیرند.

نجفی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری در رابطه با ترافیک گفت:‌ در بعضی از نقاط شهر تهران شهروندان به حمل‌ونقل عمومی دسترسی ندارند و باید توسعه حمل‌ و نقل عمومی به صورت شبکه‌ای باشد.

نجفی گفت: سفرهای کاری در شهر تهران از طریق هوشمندسازی، الکترونیک شدن بوروکراسی اداری شهرداری و مجموعه‌های دولتی می‌تواند در کاهش ترافیک در شهر تأثیرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها