مشاور امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد:

تشدید تهدیدهای پیونگ یانگ اواسط اکتبر

مشاور امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۸ ماه میلادی اکتبر که مصادف با سالگرد تاسیس حزب کمونیست کره شمالی است؛ احتمالا شاهد تحرکات جدیدی از سوی پیونگ یانگ خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۴۵
تشدید تهدیدهای پیونگ یانگ اواسط اکتبر

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «چانگ اوئی یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی در دیدار با «مون جائه این» رئیس جمهوری این کشور، از احتمال تشدید اقدامات به زعم ایشان تحریک آمیز کره شمالی در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۸ ماه میلادی آینده (اکتبر) خبر داد.

گفتنی است تاریخ اعلام شده مصادف است با برگزاری سالروز تاسیس حزب کمونیست کره شمالی.

در همین حال، «پارک وان جو» سخنگوی حزب حاکم «دموکراتیک» کره جنوبی از بابت احتمال وقوع درگیری‌های نظامی ناخواسته و تصادفی، ابراز نگرانی کرد.

وی تاکید کرد: به گفته رئیس جمهور کره جنوبی، آمریکا همزمان از گزینه‌های نظامی و دیپلماتیک برای مواجهه با پیونگ یانگ صحبت کرده است حال آنکه سئول آمادگی ورود به جنگی دیگر را ندارد.

از ۲ هفته پیش که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد در صورت لزوم کره شمالی را با خاک یکسان می کند، جنگ لفظی میان ۲ کشور به اوج خود رسیده تا آنجا که دیگر اعضای جامعه بین الملل با انتقاد از اظهارات ترامپ، اجتناب از جنگ افروزی و توسل به دیپلماسی را خواستار شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها