معمای پلیسی

خودکشی در باغ

مرد باغدار سراسیمه از باغ خارج شد و با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست کمک کرد. با صدای کمک خواهی او همسایگان از باغ‌های خود بیرون آمدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۶۴
خودکشی در باغ

عباس در حالی که بریده بریده حرف می‌زد و وحشت‌زده بود، به داخل باغ اشاره و برای نجات جان امین درخواست کمک کرد. چند نفر از جوانان روستا وارد باغ شده و با پیکر حلق‌آویز امین روبه‌رو شدند. یکی از آنها چاقویی همراه داشت که با آن طناب را برید و پیکر کارگر جوان را پایین کشید. صورت امین کبود شده بود و قلبش نمی‌زد.

ماموران پاسگاه که با تماس یکی از اهالی روستا از ماجرا با خبر شده بودند، خود را به باغ رساندند. بررسی محل نشان می‌داد امین خودش را از درختی حلق آویز کرده است. طناب سبزرنگی هم کنار جسد قرار داشت. با قاضی بخش تماس گرفتند او دستور داد تیم پلیس آگاهی هم صحنه را بررسی کنند.

حوالی ساعت 4 بعدازظهر این ماجرا به سروان گزارش شد. کارآگاه میری وقتی متوجه ماجرا شد، تعجب کرد. در یک ماه اخیر فقط صحنه‌های خودکشی مشکوک به او گزارش شده بود.

آدرس را یادداشت کرد. یکی از روستاهای اطراف شمال تهران بود.پس از ساعتی به آنجا رسید. افسر پاسگاه پس از مشاهده سروان به سمت او آمد و گفت: مرد 23 ساله به نام امین امروز خودش را در باغ حلق‌آویز کرده است. او اهل یکی از استان‌های غربی است و از حدود شش ماه قبل در این باغ مشغول به کار شده بود. او پسر آرامی بود و با کسی کار نداشت. امروز صاحب باغ برای سرکشی به اینجا آمده و با جسد حلق آویز او روبه‌رو شده بود. بعد هم همسایه‌ها را خبر کرده بود.

با صاحب باغ اختلاف نداشت؟

مرد باغدار ادعا کرده بر سر حقوق با هم اختلاف‌هایی داشته‌اند. از سوی دیگر امین از دختر صاحب باغ خواستگاری کرده بود که با جواب منفی صاحبکارش روبه‌رو شده بود. احتمال این‌که به خاطر شکست عشقی خودکشی کرده باشد هم وجود دارد.

کارآگاه پس از گزارش اولیه ماجرا وارد باغ شد تا صحنه خودکشی و جسد را بررسی کند. صورت و گردن امین کبود شده بود و رد طناب به خوبی مشخص نبود. در زیر ناخن‌های مرد جوان هم رشته‌های ریز طناب سفیدی دیده می‌شد که به نظر می‌رسید بعد از خودکشی قصد نجات خود را داشته است. با این‌که تا پاییز یک ماه باقی مانده بود، برگ‌ها سطح باغ را پر کرده بودند و زیر درخت رد جسمی سنگین دیده می‌شد.

کارآگاه سپس سراغ مرد باغدار رفت و به تحقیق از او پرداخت.

چطور متوجه مرگ امین شدید؟

هر روز عصر به باغ سر می‌زنم. امسال درخت‌ها آفت‌زده و خوب میوه ندادند. حتی برگ‌هایشان زودتر از پاییز ریختند. چراغ اتاق امین خاموش بود. چندبار صدایش کردم اما جواب نداد تا این‌که با جسد او روبه‌رو شدم که از درخت حلق‌آویز بود.

با او مشکلی داشتید؟

اختلاف داشتیم اما جدی نبود.

او از خودکشی حرف زده بود؟

چندبار تهدید کرد اگر دخترم را به او ندهم خودش را می‌کشد اما من این تهدید را جدی نگرفتم.

با اهالی رفت و آمد داشت؟

نه. خیلی گوشه‌گیر بود و فقط برای خرید از باغ بیرون می‌رفت.

سروان پس از تحقیق از این مرد و بررسی دوباره صحنه گزارشی از ماجرا نوشت و تحویل مامور پاسگاه داد.

پاسخ معمای شلیک به سر

سروان با توجه به دودلیل زیر متوجه قتل پیرمرد شد.

1ـ اگر پیرمرد خودکشی کرده بود اسلحه در دستانش بود.

2ـ آثار سوختگی روی سر نشان می‌داد گلوله از فاصله نزدیک شلیک شده اما اگر اسلحه به سر چسبیده بود پس از شلیک باعث جراحت شدید در محل شلیک می‌شد. کسی که خودکشی می‌کند اسلحه را با فاصله از سر نگه نمی‌دارد.

در مسابقه شماره گذشته 2083 نفر شرکت کرده بودند که 459 نفر پاسخ صحیح داده و از میان پاسخ‌های صحیح مسعود سالک از لاهیجان و عباس ترقی‌نژاد از مشهد به قید قرعه برنده شده‌اند.

شما خوانندگان گرامی با اشاره به دو دلیل مشخص کنید امین به قتل رسیده یا خودکشی کرده است. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

وحید شکری

ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها