سخنگوی حشد الشعبی (داوطلبان بسیج مردمی) اعلام کرد که حشد در جنگ آزادسازی تلعفر در کنار نیروهای مسلح عراقی شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۲۵

به گزارش المیادین، احمد الاسدی تاکید کرد که حضور حشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر براساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح خواهد بود. وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای حشد در کنار پلیس و ارتش و دیگر نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری تلعفر استان نینوا شرکت خواهند کرد.

جواد الطلیباوی از فرماندهان حشد الشعبی عراق اعلام کرد که آمریکا، ترکیه و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق برای کنار زدن و ممانعت حشد الشعبی از شرکت در عملیات آزادسازی تلعفر فشار می‌آورند.از سوی دیگر، محمد محیی، سخنگوی گردان حزب‌الله عراق پنجشنبه طی سخنانی در واکنش به فشارهای بین‎المللی و محلی برای شرکت نکردن نیروهای آن و نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر اعلام کرد که «ما از 9 ماه گذشته تاکنون در جبهه‌های منطقه تلعفر حضور داریم.»

وی افزود: اصول و ارزش‌ها این است در جنگی که در آن آمریکایی‎ها شرکت داشته باشند، حضور نداشته باشیم و هدف آمریکا از حضور در محورهای تلعفر، مشارکت نکردن گروه‌های مقاومت در عملیات آزادسازی است. محمد محیی گفت: به نظر می‌رسد مواضع دولت عراق با مواضع آمریکا درباره تلعفر هماهنگ است و بین دو طرف هماهنگی وجود دارد. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها