شبکه تلویزیونی دویچه وله در گفت و گو با سوزان شروتر رئیس مرکز تحقیقاتی 'اسلام وجهانی شدن' فرانکفورت افزود: عربستان صادر کننده افراطی گری در جهان است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۰۷
دویچه وله: داعش همان وهابیت است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی دویچه وله با بیان اینکه 'عربستان یکی از بزرگترین حامیان افراط گری در جهان است،' نوشت: عربستان سعودی در پنجاه سال گذشته 76 میلیارد یورو(86 میلیارد دلار) در زمینه افراطی گری وهابی سرمایه گذاری کرده است.

این شبکه آلمانی تصریح کرد: اثرگذاری وهابیسم سعودی که با حمایت درآمدهای نفتی عربستان همراه بوده است اکنون مشهود است.

دویچه وله افزود: برای مدت های طولانی است که عربستان به صادرکننده ایدئولوژی وهابیسم تبدیل شده است و واضح و است ماهیت این ایدئولوژی مشابه آن چیزی است که در داعش مشاهده می شود.

براساس گزارش های رسمی، رژیم سعودی مهم ترین دولت حامی تروریسم و عامل انتشار دیدگاه افراطی وهابیت در جهان شناخته می شود و نهادهای حقوق بشری درنظام بین الملل بارها نسبت به اقدامات غیرقانونی و ضد انسانی آل سعود ابراز نگرانی شدید کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارشناس سیاسی
United States
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
۰
۰
وهابیت تكفیری هر روزدر اقصی نقاط دنیا با لباس جدید ظاهرمیشود. یكروز در لباس طالبان روز دیگر القاعده و آخرینش داعیش بود كه به درك واصل شدند. كارخانه تولید تروریستها در خاندان منحس سعودی درعربستان است این دایناسورهای بی خاصیت با پولهای باد آورده نفت به تربیت تروریستها میپردازند تبلیغات كوركورانه آنها اینقدر بی اساس و بیهوده است كه مغز افراد را مسخ فكری میكنند بطوریكه از كشتن مادر واهمه ندارد نهایت وحشیگری قرن حاضر این تندروهای افراطی درعربستان مایه ننگ جهان اسلام شدند كه بهرشكل ممكن باید ریشه كن شوند. وآمریكا درچندسال دیگربرای اینها برنامه دارد وقتی پولهایشان دربانكهای آمریكا صفرشد.

نیازمندی ها