وقوع دو حمله تقریبا همزمان به ساختمان مجلس ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) یادآوری می‌کند که در دنیای امروز، هر فرد در هر جا ممکن است روزی در معرض چنین حملاتی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۳۶
اگر در حمله‌ای گرفتار شدید، چه باید بکنید؟

به گزارش جام جم آنلاین، احتمال چنین چیزی زیاد نیست، اما به هر حال باید برای آن آماده بود.

ذهن‌تان را آماده کنید


کسی که انتظار شنیدن صدای گلوله را ندارد، فرض می‌کند صدای چیزی دیگر است، چیزی که با انتظارش هم‌خوانی دارد مثل صدای خالی کردن تیرآهن از تریلی یا ترقه.

سریع واکنش نشان بدهید


کسی که سریع و قاطع تصمیم بگیرد، بیشتر ممکن است نجات پیدا کند. اما طبیعت انسان طوری است که صبر می‌کند ببیند بقیه چه می‌کنند. آنها که تنها هستند بیشتر واکنش نشان می‌دهند تا آنها که با کسی دیگر آمده‌اند.

خودتان را از تیررس دور کنید


اگر مهاجمان شما را نبینند، نمی‌توانند شما را بزنند. بنابراین اولین قدم این است که سر راه نباشید، کمتر دیده شوید. بدیهی‌ترین گزینه این است که خودتان را روی زمین بیاندازید، اما اگر بشود، بهتر است پشت چیزی که محکم باشد پناه بگیرید، مثلا یک دیوار بتنی.

در افتادن


کسی که آموزش ندیده بهتر است با مهاجم در نیافتد. از یاد نباید برد که بسیاری از حمله‌ها تک‌نفره نیست و گروهی است. بعضی‌ها ممکن است جلیقه ضدگلوله به تن داشته باشند، یا مواد منفجره همراه‌شان باشد. اما در برخی موارد درافتادن با افراد مسلح نتیجه داده است.

بعد از فرار


همچنان هشیار باشید. تا جایی که می‌توانید از محل واقعه دور شوید. پشت محکم ترین وسخت‌ترین چیزی که می‌توانید پنهان شوید و از پلیس یا مأموران امنیتی کمک بخواهید. در گروه‌های بزرگ حرکت نکنید و سوار وسایل حمل‌ونقل عمومی نشوید.

به هم کمک کنید


اگر می‌خواهیم همه جلوی خروجی اضطراری گیر نکنند و کسی زیر دست‌وپا نماند، راهی جز این نیست. بیشتر آدم‌ها حتی در شرایط بسیار حاد هم قاعدتا به هم کمک می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها