جزئیات انفجار مرگبار در معدن زغال سنگ در گفت‌وگو با شاهدان حادثه

تکرار تراژدی در «طزره»

حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه انفجار در معدن آزادشهر گلستان باعث شد که تعدادی از کارگران در معدن گرفتار شوند.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۹۶
مادری دست به ذکر و چشم انتظار در حوالی معدن یورت + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، جزئیات حادثه هم از این قرار بوده که تعدادی از معدنکاران برای حمل زغال سنگ از طریق واگن‌های حمل داخل معدن رفتند.

در زمان حمل، ظاهرا واگن به دلیل مشکل در باتری واگن خاموش می شود که کارگران معدن نسبت به تعویض باتری اقدام می کنند. اما گفته می شود در زمان روشن کردن واگن با وقوع جرقه متاسفانه یک انفجار رخ می دهد.

در این حادثه حدود ۷۶ نفر زخمی و تاکنون ۲۵ نفر هم کشته شده اند. عملیات آواربرداری برای رسیدن به اعماق معدن در حال انجام است و پیش بینی شده که تعداد کشته ها به ۳۵ نفر هم می رسد. از این ۲۵ نفر تعداد ۲۱ جسد از معدن بیرون کشیده شده اما اجساد چهار نفر هنوز در معدن بوده و تیم های امدادی موفق به خروج پیکر آن‌ها از معدن نشده اند.

تلاش برای یافتن ۱۳ معدنچی ادامه دارد/تکذیب یافتن ۶ پیکر دیگر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: تلاش برای یافتن ۱۳ معدنچی ادامه دارد و یافتن ۶ پیکر جدید صحت ندارد.

رضا مروتی اظهار کرد: در چند روز گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تلاش کرده اخبار صحیح و موثق در خصوص معدن زمستان یورت را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهد و باید توجه داشت که مرجع صحیح تمامی اخبار معدن زغال‌سنگ آزادشهر، شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: دیروز و امروز اخبار مختلفی در خصوص محبوس شدن ۲۶ نفر و یا بیرون آوردن ۶ پیکر دیگر منتشرشده که به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها