شش عضو یک باند تبهکاری که با سفر به ده شهر کشور به مغازه‌ها و داروخانه‌ها به طور سریالی دستبرد زده و تحت‌تعقیب پلیس بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰۱
دستبردهای سریالی دزدان شب‌رو

به گزارش جام‌جم آنلاین، 7 اسفند سال گذشته صاحب مغازه لباس‌فروشی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان ازدستبرد به مغازه‌اش خبر داد.

ماموران با حضور در مغازه او متوجه شدند که قفل آنجا تخریب شده و سارقان هر چه پوشاک و پول در مغازه بوده همراه دوربین مداربسته آنجا دزدیده‌اند.

ماموران در جست‌وجوی سارقان بودند که با شکایت‌های مشابهی رو‌به‌رو شدند که نشان می‌داد همان دزدان فراری از مغازه‌های دیگری از جمله پوشاک، اسباب‌بازی و ... سرقت کرده و هر چه اموال بوده با خود برده‌اند.

در ادامه تحقیقات، ردپای افرادی سابقه دار به‌دست آمد و چند هفته پیش یکی از آنها در کرج بازداشت شد. او به اداره پلیس آگاهی استان زنجان منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: من و پنج نفر از دزدان حرفه‌ای که سرکرده‌مان مردی به نام جابر است با سرقت خودروهای مدل‌بالا برای سرقت به مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها می‌رفتیم و با تخریب در ورودی هر چه اموال و پول داخل مغازه‌ها بود، سرقت می‌کردیم. دزدی‌هایمان مربوط به شهر زنجان و 9 شهر دیگر است. سرکرده باند به نام جابر و چهار همدستش دو روز پیش در عملیات‌های جداگانه پلیسی در کرج، غرب تهران و زنجان بازداشت شدند. این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بوده و سرکرده باند ـ جابر 31 ساله ـ دارای شش فقره سابقه کیفری در ارتباط با سرقت از مغازه‌هاست.

سرکرده باند به افسر تحقیق گفت: دو سال پیش زمانی که از زندان آزاد شدم گروه جدیدی تشکیل داده و دزدی‌هایمان را در کرج، غرب تهران، تهران بزرگ، قم، زنجان، اراک، قزوین و سه شهر دیگر انجام دادیم. حتی دوربین‌های مداربسته که تصویرهایمان را ثبت کرده بود هنگام دزدی با خود می‌بردیم. در یکی از سرقت‌ها به داروخانه‌ای در شهر دیگری دستبرد زده و داروها و اموال را به ارزش 700 میلیون تومان سرقت کردیم.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان به جام‌جم گفت: مغازه‌داران و صاحبان داروخانه‌ها برای جلوگیری از سرقت، دوربین‌هایشان را در مکان‌هایی دور از مشاهده سارقان نصب کنند و پول‌های خود را در محل کارشان نگذارند. همچنین مردم خودروهای خود را علاوه بر دزدگیر به قفل پدال و فرمان مجهز کنند تا مورد سرقت قرار نگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها