شرکت قدیمی معروف به داروگر یا سهامی عام کف با قدمت بیش از۹۰ سال به دلایلی نامشخص برای سال جدید کارگران خود را پذیرا نبوده و گفته می شود که تعطیل شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۳۴
«داروگر» ۹۰ ساله هم تعطیل شد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت معروف به "داروگر" با عنوان شرکت سهامی عام کف با داشتن قدمت 90 ساله در تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده به دلایلی نا مشخص در سال جاری تعطیل شده است و کارگران این شرکت در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده اند.

اولین واکنش های صورت گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا به امروز ادمه داد.

یکی از پرسنل این کارخانه امروز در واکنش به درخواست خبرنگار تسنیم برای تماس با مدیر عامل یا سایر مسئولان این شرکت می‌گوید: به غیر از نگهبان کسی در کارخانه باقی نمانده و فردی برای پاسخگویی رسانه ای وجود ندارد.

وی می افزاید: کارگران این شرکت بعد از تعطیلات عید نتوانستند به شرکت بیایند و اکنون در تعطیلی به سر می برند تا تکلیف کارخانه و آنها مشخص شود.

بنابراین گزارش، نیارکی مدیر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت در این ارتباط اظهار داشت: قرار بر این بود که بعد از تعطیلات نوروزی برای حل مشکلات داروگر از طریق ستاد تسهیل اقدام شود به همین منظور مدیرعامل این هلدینگ باید به وزارت صنعت مراجعه می‌کرد اما تاکنون مراجعه‌ای نداشته است.

افشار فتح‌اللهی معاون امور صنایع سازمان صنعت تهران اما اخباری در باره امکان بازگشایی کارهانه سهامی عام کف داشت و اظهار کرد: مرخصی اجباری کارکنان داروگر به دلیل انجام تعمیرات و نگهداری تجهیزات این کارخانه انجام شده و در اردیبهشت ماه کارگران به محیط کار خود باز کمی گردند.

بنابراین گزارش درباره شرکت سهامی عام کف مطرح است که "در سال 1307 با تمامی محدودیت‌ها و مشکلات اولین کارخانه صنعتی تولید صابون در شهر اصفهان تاسیس شد این کارخانه اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه تولید و به بازار عرضه نمود.

کارخانه داروگر سیزده سال پس از فعالیت یعنی در سال 1320 به منظور گسترش برنامه‌های تولیدی از اصفهان به تهران منتقل شد و در ادامه تولید صابون مبادرت به تولید محصولات دیگر بهداشتی و آرایشی کرد و سرانجام در سال 1336شرکت داروگر به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون محصولات تولیدی خود را با نام داروگر به بازار عرضه می نماید.

این شرکت علاوه بر آنکه پایه‌گذار تولید صنعتی صابون کشور محسوب می‌شود، پایه و ساختار پودر لباسشوئی را هم در ایران ایجاد کرده است . در سال 1352 نام شرکت داروگر تغییر یافت و نام شرکت سهامی عام کف، جایگزین آن شد.

در پی تشدید رکود در سالهای اخیر به ویژه در دولت یازدهم تعطیلی کارخانه ها بیشتر شده و در این بین برندهای قدیمی ایران از جمله ارج و آزمایش هم تعطیل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۱
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
در سال‌های اخیر به ویژه در دولت یازدهم تعطیلی كارخانه‌ها بیشتر شده... مجدداً تأكید می‌گردد به ویژه در دولت یازدهم...
در این چهل سال بعد از انقلاب، بیشترین انتقاد از دولت یازدهم شده به انحاء مختلف...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
ما كه هنوز از ریكا هاشون استفاده میكنیم با شامپو.فكر نكنم به خاطر مشكل مالی تعطیل شده باشه چون هنوز فروش داره
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
همه اش از بركات وجوددولتهای 9و10احمدی نژادست.
سلیم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
روحانی مچكریم
نجم
Saudi Arabia
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
پس این دولت یازدم هیچ دستاوردی نداره هیچ.باعث تعطیلی شامپو مردونه هم میشه(آخه خانوما شامپوهای گرون استفاده میكنن)عجب!!!!!!!!!!! یعنی اگه رئیسی بیاد گل و بلبل میشه اردیبهشت؟ جامیه اصول گرا جواب بده
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
تبریك به دولت تدبیر و امید!!!!
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
غصه نخورین.
این رو هم بگین كه تورم مملكت تك رقمی شده
و رشد اقتصادی هم دو رقمی
همه چی ارومه
من چقدر خوشحالم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
متاسفانه كارخانه های ما فقط فكر تولید محصولی ثابت وتكراری هستند و زمانی به خودشون میان كه دیگه خیلی دیرشده و برندهای خارجی و داخلی جدید با محصولات متنوع بازار رو به دست میگیرن و كارخانه ای مثل داروگر باید از گردونه خارج بشه و این هیچ ربطی به قدمت 90ساله اش نداره .پس دنبال مقصر نگردیم
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
تقصیر دولت قبله
میثم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
و در همین رابطه دكتر روحانی حمله موشكی آمریكا را محكوم كرد..........
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
اینو برای اون اقایی كه میگفتن تورم تك رقمی شده بفرستید كه بعید میدونم خجالت بكشن، به عنوان یه ایرانی بدترین خبری بود كه توی سال 96 شنیدم، اگه یه جلسه مدیریت بحران اقتصادی با چهارتا مدیر مدبر برگذار نشه به زودی شاهد بسته شدن درب های اقتصادی كل مملكت هستیم
شعبون بامخ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
انتظار داشتین چند شعبه تولیدی در كشورهای دیگه هم ایجاد كنه! دولت دلال صفت كه چشم به پول گمرك وسایل چینی و پورسانت گرفتن از اونها داره براش بهتره كه تولید داخلی به حداقل برسه.
سرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
آقای محترم بزرگترین دستاورد این دولت همین آزادی بیانه كه شما به راحتی دولت را دلال صفت و پورسانت بگیر و ... خطاب میكنی و الا اگر زمان گذشته بود چنان چپقت را چاق میكردند كه رب و روب خود را یاد كنی .
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
واقعا چقدر غم انگیزه! دل آدم میگیره میبینه كارخونه هایی با این قدمت و سابقه دارن تعطیل میشه.كاش دولت یه فكر اساسی بكنه
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
اتفاقا دولت داره با تدبیرخاصی ، یك فكر اساسی می كنه!!! شعبون با مخ درست میگه
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
اینها بخش خصوصی هستند
میم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
یه جو عقل هم خوب چیزیه . این یكی دیگه ربطی به ركود نداره . این كارخانجات قدیمی كه حاضر نیستند در بازار رقابتی امروز حتی شكل قوطی شامپوی خود را عوض كنند چه برسه به تكنولوژی و به روز رسانی خطوط تولید و عرضه محصولات جدید _ در رقابت با مارك های دیگر عقب می افتند و كله پا می شوند . شما ببینید شكل شامپو تخم مرغی داروگر را با انواع شامپو ها و محصولات مارك های دیگه مثل اوه ، پرژك ، لطیفه و صحت و ... مقایسه كنید كه هرروز یك محصول جدید عرضه می كنند و تبلیغات وسیعی هم دارند . بازار رقابتی است جانم كسی كه خود را با شرایط بازار وفق ندهد محكوم به نابودی است . منصف باشید
نویسنده نسبتا محترم مقاله هم در آشفته بازار شب انتخابات خواسته حرفی زده باشد .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
حیییف واقعاً كه شركت داروگر با اون عظمت چرا باید به این روز بیفته من شاهدم امروز رفتم دفتر داروگر كار داشتم كارمندای خودشونم داخل راه نمیدادن
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
عزیزان من ورشكستگی یك شركت در یك اقتصاد آزاد نشانه پویایی و رقابت میباشد و بر عكس كاهش ورشكستگی نشانه ایجاد رانت و عدم رقابت است
نوذر
Canada
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
خدا كنه كه پاكسان با صابون گلنار تعطیل نشه!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
دو روز دیگه میاد محصولاتش رو هم گرون میكنه

نیازمندی ها