اگر تا به حال برای انجام تراکنش‌های مختلف بانکی از گوشی هوشمند خود استفاده کرده باشید می دانید که برای تایید هویت خود باید به چندین سوال امنیتی پاسخ دهید. بعضی از بانک ها هم از مشتریان خود درخواست می کنند که به منظور تایید هویت‌شان یک PIN را وارد کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵۲
بانک استرالیایی برای تایید هویت کاربران حین تراکنش‌ها از صدای آنها استفاده می کند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اکنون یک بانک استرالیایی اعلام کرده که قصد دارد از روش جدیدی برای تایید هویت کاربران آنلاین خود استفاده کند. این بانک که ANZ نام دارد می خواهد از صدای مشتریان خود برای تایید هویت آنها در تراکنش هایی با ارزش بالاتر از 1000 دلار استرالیا استفاده کنید. این راهکار جدید برای کاربرانی مفید خواهد بود که قصد انجام تراکنش‌هایی با مبلغ بالا را دارند.

تا پیش از این کاربرانی که به دنبال انجام تراکنش های بالا بودند باید از اینترنت بانک استفاده کرده یا به صورت شخصی به بانک مراجعه می کردند اما از این پس اگر دو راهکار بالا در دسترس نباشد آنها می توانند از گوشی خود استفاده کرده و هویت خود را با صدایشان اثبات کنند.

این فناوری توسط شرکت Nuance ارایه خواهد شد و Voice Printدر مقایسه با اثر انگشت اشخاص دارای 5 تا 10 برابر شاخص تعیین هویت بیشتری هستند که در حالت تئوری به معنی تامین امنیت بیشتر مشتریان است. از سوی دیگر به روی کار آمدن دستیارهای دیجیتال صوتی این روزها کاربران تمایل بیشتری به استفاده از صدای خود برای انجام فعالیت های مختلف دارند به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که تشخیص هویت صوتی به زودی به یکی از قابلیت های اصلی گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد.

البته ANZ اولین بانکی است که از این نوع سرویس های تشخیص هویت استفاده می کند و بانک هایی مانند HSBC نیز پیش از این قابلیت های مشابهی را در اختیار مشتریان خود قرار داده اند. قابلیت تایید هویت با استفاده از صدا ابتدا میان گروهی منتخبی از مشتریان و کارمندان ANZ تست خواهد شد و سپس در اختیار تمامی مشتریان این بانک قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها