قرار است امروز و فردا روسای جمهور آمریکا و چین در فلوریدا با یکدیگر دیدار کنند. این اولین دیدار شی جین پینگ با دونالد ترامپ پس از ورود او به کاخ سفید است. در همین ارتباط روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز گذشته مصاحبه‌ای با ترامپ انجام داد که بخش مهمی از آن مربوط به انتقاد از کره‌شمالی و به نحوی اتمام حجت با پکن در این زمینه بود.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۸۰

او در این زمینه به فایننشال تایمز گفت: چین نفوذ بسیاری در کره شمالی دارد و باید تصمیم بگیرد آیا درخصوص رفع تهدید کره شمالی به ما کمک خواهد کرد یا خیر. اگر تصمیم به کمک بگیرد به نفع چین و اگر خلاف آن باشد به ضرر همگان خواهد بود. تجارت، انگیزه خوبی برای چین به منظور همکاری با آمریکا خواهد بود؛ اما ما کاملا آماده‌ایم بدون کمک چین هم به وضعیت کره شمالی رسیدگی کنیم.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا برای ترغیب پکن به کمک در این راه حاضر است مزایای بیشتری همچون خروج برخی نیروهای آمریکایی از منطقه به چین را پیشنهاد کند یا خیر، گفت: اگر چین تهدید کره شمالی را حل نکند ما خودمان این کار را خواهیم کرد. این کل مطلبی است که می‌توانم به شما بگویم. وی افزود: آمریکا کاملا آماده است به تنهایی و بدون کمک دیگران مساله کره شمالی را حل کند.

این اظهارات از سوی ترامپ در حالی عنوان شده است که واشنگتن بارها تاکید کرده بود چین تنها کشوری است که باید اقدامات بیشتری برای رفع مساله برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی کند.

در ادامه مصاحبه، موضوع توئیت‌کردن‌های رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شد. ترامپ با دفاع از این اقدامش گفت: بدون توئیت‌ها، من به اینجا (ریاست جمهوری) نمی‌رسیدم. من در فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام بیش از صد میلیون دنبال کننده دارم. من مجبور نیستم به رسانه‌هایی که اخبار را جعل می کنند، رجوع کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از اظهاراتش بار دیگر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حمایت کرد و گفت: به نظر من، برگزیت برای بریتانیا خیلی خوب است. من آن موقع فکر می‌کردم وقتی برگزیت حادث شود، اتفاق‌های بیشتری به دنبال آن حادث خواهد شد (کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا خارج شوند) اما واقعا فکر می‌کنم اتحادیه اروپا دارد خودش را جمع و جور می‌کند. فکر می‌کنم برای هر دو طرف(بریتانیا و اتحادیه اروپا) می‌تواند خوب باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها