همسر فرانسوا فیون نامزد ریاست جمهوری فرانسه به کلاهبرداری متهم شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۳۹
متهم شدن همسر فرانسوا فیون به کلاهبرداری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبر، برخی قضات فرانسه اعلام کردند که شواهد و مدارک آشکار و مهمی علیه پنه لوپ فیون درباره کلاهبرداری وجود دارد.

رادیو فرانسه اعلام کرد که این اتهامات به دلیل اشتغال صوری خانم فیون بعنوان دستیار پارلمانی همسرش و نیز اشتغال صوری در نشریه ای متعلق به یکی از دوستان همسرش به وی وارد شده است.

او اینک رسماً به پنهان کردن عمل سوء استفاده از اموال عمومی و نیز کلاهبرداری متهم شده است.
پنه لوپ فیون روز سه شنبه (دیروز 28 مارس ) برای روشن کردن واقعیت اشتغال خود در سالهای 1986 تا 2013 به عنوان دستیار پارلمانی همسرش، فرانسوا فیون، و سپس دستیار جانشین فیون در مجلس ملی فرانسه به دادسرای ملی امور مالی فراخوانده شد.

پس از این بازجویی بود که حکم اتهامات رسمی وی شب گذشته صادر شد.

خبرگزاری فرانسه این پرسش را مطرح می کند که آیا دستگاه قضائی درست یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، تحقیقات را موقتاً رها خواهد کرد، یا به تحقیقات قضائی، که در این دوران انتخاباتی بسیار پر سر وصدا هستند، ادامه خواهد داد؟ آنچه مسلم است بازپرسی باید با طرح پرسش از 'مارک لادریه لاشریر' مالک نشریه 'دو دنیا' و نیز از دو فرزند فرانسوا فیون ادامه یابد.

چرا که آنان هم بعنوان همکار پارلمانی با پدرشان کار کرده و حقوق دریافت کرده اند.

می توان گفت که اگر فرانسوا فیون روز هفتم ماه مه به ریاست جمهوری انتخاب شود، همسرش نمی تواند از مصونیت ریاست جمهوری استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها