در آستانه «چهارشنبه‌سوری» تعدادی از عروسک‌های محبوب نسل‌های مختلف از فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «شهر موش‌ها»، «زی‌زی‌گولو»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «خانه مادربزرگه» و «جناب‌خان» بر بیلبوردهای شهری قرار گرفته‌اند تا با شعارهایی متفاوت مردم را به یک چهارشنبه سوری همراه با جشن و شادی و بدون خطر دعوت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۴

مرضیه برومند، کارگردان و مدیر خانه عروسک که با همکاری جمعی از هنرمندان عروسکی شکل‌گیری این کار را در طول یک هفته مدیریت کرده به ایسنا گفت: همه صاحبان معنوی و غیرمعنوی عروسک‌ها و همچنین صداپیشگان آنها، بدون دریافت هیچ مبلغی پذیرفته‌اند در این حرکت جمعی شرکت کنند.

وی افزود: حادثه پلاسکو بهانه‌ای شد و ابتدا آقای پرستویی در فضای مجازی کمپینی راه انداختند و ما نیز سعی کردیم با عروسک‌های محبوب مردم از چهارشنبه‌سوری پرخطر جلوگیری کنیم. به هرحال سال‌هاست که شب چهارشنبه‌سوری از لطف همیشگی‌اش برای همه خالی شده است و به نوعی لج‌ولجبازی تبدیل شده و مردم به جای یک جشن و شادی مناسب، کارهای خطرناک می‌کنند و دردسرهایی را برای دیگران به وجود می‌آورند.

برومند تاکید کرد: ما سعی کردیم در این بیلبوردها از ادبیاتی بهره ببریم تا بتواند حداقل تاثیر بگذارد. ما هم امیدواریم بتوانیم «چهارشنبه سوری» را با شادی و جشن برپا کنیم نه این‌که با خطر، دلهره و ترس برای دیگران.

این کارگردان درخواست کرد نیروی انتظامی و دولتمردان در یک فضای تعاملی با جامعه‌ای که نیاز به نشاط و شادی دارد، موقعیتی را ایجاد کنند تا مردم بتوانند شادی مناسب داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها