دادستان کل کشور گفت: بسیاری از عملیات بانکی در کشور نزول و رباخواری است.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۲۵
انتقاد دادستان کل کشور از رباخواری در سیستم بانکی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه در تبریز با اشاره به نارضایتی مردم از نظام بانکی تصریح کرد: آیا می شود مسئله نزول خواری و رباخواری را که در قرآن از آن به عنوان اعلان جنگ با خدا یاد شده است در جامعه نادیده بگیریم.

وی افزود: در جامعه ای که احکام قرآنی در آن حاکم باشد نباید در اقتصاد آن ربا باشد.

دادستان کل کشور گفت: مسئولان و دست اندرکاران سیستم بانکی باید پاسخگو باشند که چرا به رغم تدوین قوانین بانکی مبتنی بر موازین شرع، برنامه ریزی دقیق برای مدیریت گردش پول در کشور دقیق تنظیم نکنند که بوی نزول و نزول خواری از عملیات بانکی به مشام نرسد.

حجت الاسلام منتظری گفت: فرهنگ بانکداری کنونی ما با محتوای غیر شرعی غربی به ارث گذاشته شده است. اقتصاد مبتنی بر نزول و رباخواری در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و هنوز نتوانستیم گرد ننگین رباخوری و نزول را از سیستم بانکی مان بزداییم.

حجت الاسلام منتظری همچنین بر ساماندهی فضای مجازی تاکید کرد و افزود: سنگرهای حمله دشمن امروز در فضای مجازی است.

دادستان کل کشور افزود: فضای مجازی با وجود همه مزیت‌ها، بستری بسیار خطرناک، جهنم سوزان و دریای مواج غرق کننده است و همه ارزش ها را مورد مخاطره قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
دادستان محترم كل كشور
لطفا سری به آگهی های روزنامه همشهری بزنید و عملا نزول خواران حرفه ای را كه دربرج های اطراف میدان صادقیه لانه كردن را ببینید و اینها براحتی دفتر نزول خواری علنی راه انداختند .
و براحتی نیز تبلیغ می كنند.
واین امر زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
ازجام جم تقاضا میكنم گزارشی را در این خصوص تهیه كنند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
من كسی هستم كه بخاطر سختی شرایط وام افتادم تو دام همین نزول خور های میدون صادقیه خونم رو گرفتن انداختنم بیرون با زن بچه خدا لعنت كنه این نزول خوارها و بانك های از اونا بدتر و ر...

نیازمندی ها