رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۷۴
بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان ابلاغ شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ اصغر جهانگیر درجلسه هم اندیشی رئیس سازمان زندان ها و در آستانه سال نو بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان را برای نوروز 96 ابلاغ کرد.

وی گفت: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان، محکومان زندان های کشور بر اساس شرایط تعیین شده از 15 روز مرخصی نوروزی برخوردار می شوند.

جهانگیر درباره شرایط مرخصی نوروزی زندانیان تصریح کرد: محکومان به حبس ابد به شرط تحمل حداقل 5 سال حبس، محکومان حبس بیش از 10 سال به شرط تحمل حداقل یک سال حبس، محکومان حبس از 5 تا 10 سال به شرط تحمل 6 ماه حبس، محکومان حبس یک تا 5 سال به شرط تحمل حداقل 2 ماه حبس و محکومان به حبس کمتر از یکسال به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس می توانند از 15 روز مرخصی نوروزی استفاده کنند.

وی گفت: محکومان به حبس یا حبس و جزای نقدی که باقی مانده محکومیت آنها کمتر از 6 ماه باشد مرخصی آنها منتهی به آزادی می شود.

جهانگیر درباره مرخصی نوروزی محکومان جزای نقدی افزود: محکومان جزای نقدی که باقیمانده محکومیت آنها بیش از یکصد و بیست میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل 2ماه حبس، محکومان جزای نقدی که باقیمانده محکومیتشان بیش از هفتاد میلیون ریال تا یکصد و بیست میلیون ریال باشد به شرط تحمل یک ماه حبس می توانند از مرخصی 15 روزه در ایام نوروز استفاده کنند.

ریس سازمان زندانهای کشور تاکید کرد: محکومان جزای نقدی که باقی مانده محکومیت انها تا هفتاد میلیون ریال باشد مرخصی نوروزی انها منتهی به ازادی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها