انفجار ناشی از گازهای زیرزمینی به هنگام حفاری حوالی روستای کولغان، مرگ پنج کارگر را رقم زد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۴۶

امینی‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس گفت: ظهر چهارشنبه این انفجار که ناشی از گازهای زیرزمینی بود، هنگام حفاری حوالی روستای کولغان در مسیر جاده میناب به بندرعباس رخ داد. آتش‌نشانان برای امدادرسانی به آنجا اعزام شدند. آتش‌نشانان با حضوردر آنجا متوجه شدند این انفجار در یک پروژه چشمه آبگرم در حالی رخ داده که کارگران در تونل مشغول به کار بودند. گاز اشباع شده در محیط براثر جرقه‌ای منفجر و باعث شده بود که بر اثر این انفجار پنج نفر از کارگران جان خود را از دست بدهند و یک کارگر دیگر نیز روانه بیمارستان شد که حال وی وخیم است.

نجاتگران آتش‌نشانی بندرعباس پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند همه کارگران حادثه‌دیده را به سطح زمین منتقل کنند.

حسن امینی‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به تسنیم گفت: پروژه تحقیقاتی چشمه آبگرم در نزدیکی دریا و در عمق 30ـ20 متری زمین در دست اجرا بوده که نشت گاز قابل استنشاق و تجمع آن در محیط، بر اثر جرقه برق موتور کف‌کش باعث انفجار شد. بر اثر این انفجار چهار نفر از کارگران جان خود را در محل حادثه از دست دادند و بقیه مصدومان نیز روانه بیمارستان شدند.

قادری، تکنیسین فوریت‌های پزشکی هرمزگان نیز گفت: قبل از حضور نیروهای امداد و نجات دو نفر از مصدومان توسط خودروهای شخصی به مراکز درمانی بندرعباس منتقل شده بودند. 18 کارگر در زمان وقوع انفجار در کارگاه حضور داشتند که از این تعداد 13 نفر خارج از تونل و پنج نفر درون کانال در حال فعالیت بودند که این انفجار رخ داد.

13 نفر در خارج از تونل مشکل حادی نداشتند و 11 نفر از آنان به صورت سرپایی درمان و دونفرشان به دلیل گازگرفتگی به بیمارستان خلیج فارس اعزام شدند./ تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها