از سوی سازمان حج و زیارت

هزینه پیاده‌روی اربعین اعلام شد

سفیر عراق در تهران به تشریح جزئیات برگزاری مراسم اربعین سال جاری پرداخت و از هزینه ۴۰ دلاری برای صدور ویزا و وجود ۱۶ کنسولگری در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۸۸۰
جزئیات مراسم اربعین ۹۵ /وجود ۱۶ کنسولگری صدور ویزا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران طی یک نشست خبری درباره ساز و کارهای برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال جاری اظهار داشت: اربعین یک رخداد تاریخی است که ما در هر سال آمادگی برگزاری انجام آن را داریم.

وی افزود: هم اکنون یک کمیته اربعین در عراق و یک کمیته در ایران تشکیل شده است. یکسری جلسات میان این دو کمیته انجام شده است. افرادی که این کمیته ها را انجام می دهند نماینده تمامی وزارتخانه ها هستند.

سفیر عراق در مورد صدور ویزا برای زائران ایرانی باید گفت: از تاریخ ۲۰۱۶.۹.۱ ویزاها را صادر می کنیم، به مدت سه ماه تا سه روز قبل از شروع اربعین. این سه ماهی که ذکر کردم، سه ماه مدت زمان برای صدور ویزا است و مدت اقامت ۲۰ روزه است. ما به برادران ایرانی خود اعلام کرده ایم قیمت صدور ویزا ۴۰ دلار است. آمادگی زیادی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین امسال داریم و در همین راستا ۱۲ دفتر کنسولگری در استان های مختلف ایران دایر خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته تعداد دفاتر کنسولگری ما ۱۱ مورد بود که امسال افزایش پیدا کرده است. این دفاتر غیر از ۴ دفتر اصلی کنسولگری عراق در تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه است. زائران ایرانی می توانند ویزاهای خود را از طریق سفارت یا ۴ دفتر اصلی کنسولگری عراق یا کنسولگری های عمومی بگیرند. دایر کردن این تعداد کنسولگری در روابط دیپلماتیک سابقه ندارد و یک چالش بین المللی است. همین موضوع نشان دهنده عمق روابط دو کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها