این روزها کسانی که سالها در صف انتظار حج بودند مشتاق هستد مسیرحج باز شود عده ای هم باتوجه به فضای کلی منطقه و زیاده خواهی کشور عربستان تا عدم تحقق فضای عزتمندانه ؛ نرفتن به حج را ترجیح می دهند.
کد خبر: ۹۲۹۹۷۵
عربستان با فراهم نکردن شرایط مناسب مانع حضور حجاج ایرانی شد

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، حمید محمدی در برنامه سلام ایران گفت: امسال از طرف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تلاش های فراوانی برای حضور عزتمدانه حجاج در شهر های مقدس مکه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، «حج » را یک فریضیه واجب و شرعی می داند و عربستان نمی تواند مانع حضور مسلمانان شود . باید مسئولین حج عربستان متقاعد شوند و شرایط لازم را برای حجاج فراهم کنند.

معاون حج وزیارت سازمان حج با اشاره به اینکه رابطه سیاسی عربستان با ایران یک طرفه از جانب آنها قطع شده است، افزود: سفارت ایران در عربستان فعال نیست و عملا هیچ مکانیزمی برای حمایت زائرین وجود نداردو حوادثی از قبل فوت، بیماری، تصادف غیر قابل پیگیری می شود.

محمدی گفت: تا از حمایت های حقوقی و قانونی عربستان از شهروندان ایرانی اطمینان حاصل نکنیم به مصلحت نیست که حجاج عازم عربستان شوند. همچنین در متن توافق نامه که بین دو کشور باید امضا شود این موارد گنجاده شده تا مسیر حج، عزتمندانه برای حجاج باز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها