پرتغال؛ غرب اروپا

سفر به سرزمین آفتاب +عکس

کرواسی، جنوب مرکزی اروپا

سفر به کشور ‌صادرات مربی +عکس

میزبان این هفته ما کشوری است که رئیس جمهور آن چند روزی مهمان ما بوده است! کرواسی که در منطقه بالکان واقع شده با اسلوونی، مجارستان، صربستان و بوسنی همسایه است.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۹
سفر به کشور ‌صادرات مربی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، گردشگری در کرواسی از جمله صنایع مهم به شمار می‌آید به ترتیبی که در سال 2012، نزدیک به 12 میلیون نفر از این کشور بازدید کردند که این رقم در سال 2013 به 14 میلیون نفر رسید.

کرواسی به این تعداد گردشگر دلخوش نکرده است و قصد دارد با برنامه‌ریزی گسترده و دقیق، این رقم را سال 2020 به چیزی حدود 18 میلیون رسانده و درآمدی بیش از 17 میلیارد دلار از این راه کسب کند.

شهرهای تاریخی و طبیعت دست‌ نخورده تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری کرواسی است. زاگرب پایتخت پر جنب و جوش این کشور نیز برای خود بازار گرمی دارد! بهترین موزه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌های سنتی و مدرن و مراکز خرید همگی به زاگرب شور خاصی بخشیده‌اند.

در امتداد سواحل کرواسی، شهرهای بندری صد ساله قرار گرفته‌اند که در آنها ساختمان‌های سنگی با معماری ونیزی به چشم می‌خورند؛ این در حالی است که خود ساحل با شن‌های نرم و آب زلالش هر کسی را به گرفتن آفتاب، غواصی، اسکی روی آب و موج‌سواری تشویق می‌کند.

شرکت‌های ناوگان قایق‌های بادی با قایق‌های رنگارنگ خود که در نقاط مختلف ساحل قرار گرفته‌اند دسترسی گردشگران به دریا را فراهم می‌کنند.

دوبروونیک یک شهر تاریخی در کشور کرواسی که در ساحل دریای آدریاتیک و در کنار آخرین قسمت تنگه‌ دوبروونیک قرار دارد.

این شهر یکی از برجسته‌ترین مقاصد توریستی در دریای آدریاتیک است که به سبب دیوارهای محکم دفاعی به یادگار مانده از قرون وسطی، در سال 1979 میلادی، به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.

اگر با یکی از تورهای گردشگری مستقر در این منطقه راهی شوید نقطه آغازین شما باروها و استحکاماتی خواهد بود که ترکیبی از قلعه‌ها، برج‌ها و توپخانه‌ها هستند.

گردشگران با ایستادن بر فراز دیوارهای بلند نمایی شگفت‌انگیز از سراسر شهر قدیمی و بام‌های آن و همچنین سطح درخشان دریای آدریاتیک به دست خواهند آورد. برای بهره‌ بردن از این زیبایی‌ها، داشتن چند وسیله ساده کمک شایانی خواهد کرد: یک کفش راحتی، آب معدنی و البته دوربین!

میراث جهانی دیگر کرواسی در شهر اسپلیت قرار دارد. اسپلیت یا اشپلیت دومین شهر بزرگ جمهوری کرواسی پس از زاگرب (پایتخت) می‌باشد.

این شهر بندری در نیمه جنوبی کرواسی و در کرانه‌ شرقی دریای آدریاتیک قرار دارد. اسپلیت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بندر کرواسی است.

دیوارهای روم باستان کاخ دیوکلسین همان مکانی است که نامش شهره‌ جهانی یافته است. این بنا که منظره‌ای مشرف به دریای آدریاتیک دارد توسط امپراتور روم، دیوکلسین، در سال 305 قبل از میلاد ساخته شده و دارای چهار دروازه‌ عظیم است که سه تای آنها در قسمت خاکی قرار گرفته و یکی که به طور مستقیم روی آب باز می‌شود.

در داخل این بنا، یک ردیف ستون در اطراف حیاط و ایوان آن قرار گرفته‌ که شکوه خاصی را به آن بخشیده‌اند. همچنین کلیسای جامع سنت دومنیوس با برج ناقوس زیبایش در این منطقه قرار گرفته‌اند.

دالماتیا یا دالماسی منطقه‌ای در ساحل شرقی دریای آدریاتیک است که تقریباً تمام آن در کرواسی امروزی واقع شده و بین جزیره رب در شمال غربی و خلیج کوتور (مونته‌نگرو) در جنوب شرق پراکنده است.

بسیاری از گردشگرانی که از کرواسی دیدن می‌کنند برای کشف و بازدید جزایر دالماسی و البته شیک‌ترین آنها یعنی خوار راهی آنجا می‌شوند. در شهر خوار می‌توان بهترین هتل‌های کشور و همچنین رستوران‌های غذاهای دریایی را پیدا کرد که در نوع خود جالب توجه هستند.

قدمت این منطقه به زمان حکومت ونیز‌ی‌ها (1420-1797) برمی‌گردد. کلیسای جامع قرن 16، بندر ماهیگیری زیبا و تپه‌های شگرف از جمله جذابیت‌های این منطقه هستند که در کنار ورزش‌های آبی گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

اما زیباترین نقطه کرواسی داستان جداگانه‌ای دارد! پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از 16 دریاچه تشکیل شده‌است و یکی از مکان‌های توریستی قدیمی در کرواسی است.

این دریاچه‌ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده‌اند و آب آنها نیز از همین کوهستان‌ها تامین می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید شاهد دریاچه‌های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید دریاچه‌هایی به رنگ سبز، آبی، خاکستری که با تغییر فصل نیز رنگ آنها عوض می‌شود.

دریاچه در سطح بالاتر و چهار دریاچه در سطح پایین قرار گرفته‌اند که به‌وسیله آبشارها و رودخانه‌های زیبا به هم متصل می‌شوند و منظره‌ای غیر‌قابل باور را به صورت طبیعی می‌سازند. این قسمت از کرواسی از قرن نوزدهم به جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها به دلایل سیاسی به عنوان مرز بوسنی هرزگوین در اختیار ارتش و سربازان بود ولی بعدها توسط یونسکو این محل از ارتش پس گرفته و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

این دریاچه‌ها زیستگاه طبیعی گرگ‌ها و گوزن‌هایی است که برای رفع تشنگی به این دریاچه روی می‌آورند.

چطور برویم؟

تور گردشگری برای کرواسی هم به صورت ترکیبی به عنوان مثال با صربستان و هم به صورت تکی موجود است. قیمت تور ترکیبی با صربستان برای هفت روز تقریبا شش میلیون آب می‌خورد. سفارتخانه این کشور نیز در پاسداران واقع شده است.

نرگس انصاری - ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عطارد
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
۰
۰
نویسنده عزیز گواهی اشتغال به كار، چك ضمانت برگشت و معدل حساب 40 میلیون تومانی رو نیاوردید . اینجوری بنده های خدا كه اطلاع ندارن فكر میكنن با 6 تومن میتونن برن زاگرب

نیازمندی ها