استفاده خلاقانه از پسماندهای غیرقابل بازیافت

لاستیک‌ها گلدان شدند +عکس

استفاده خلاقانه از پسماندهایی که غیرقابل بازیافت هستند و معضل جدی برای محیط زیست به حساب می‌آیند، هنری است که در ایام نوروز به صورت چشمگیری در تهران شاهد آن بودیم.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۸
لاستیک‌ها گلدان شدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، در چند سال اخیر، تهران شاهد حضور قابل توجه گردشگران از سایر استان‌ها بوده است، گردشگرانی که دوست دارند با بهره گیری از خیابان خلوت این کلانشهر در ایام نوروز، جاذبه‌های دیدنی تهران را ببینند و لذت ببرند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران چندی پیش در حاشیه بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری بحث مهمی برای تمامی شهرها و البته کشورهای دنیاست. شهرداری تهران نیز ۴ سال است که درگیر این بحث شده و بسترسازی می کند. هر سال نیز نسبت به سال قبل شرایط بهتر شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه تهران بیش از ۲ هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی دارد، گفت: بازدید از تمام جاذبه های گردشگری تهران نیاز به ۳۵ روز زمان دارد.

در این میان، یکی از مسائلی که می‌تواند به لحاظ بصری تاثیر بسیاری در میهمان نوروزی و مسافران داشته باشد، تزئین و زیباسازی خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و میادین اصلی شهر است، بویژه با بهره گیری از طرح‌های خلاقانه و استفاده از هنرهای جدید.

یکی از این طرح‌های نو و ایده‌های خلاقانه که امسال شاهد آن در تهران بودیم، طرح لاستیک های فرسوده بود که در بزرگراه مدرس جنوب قبل از تقاطع صدر اجرا شده بود؛ لاستیک های رنگی که به شکل گلدان، بر دیوارِ برِ بزرگراه نصب شده است.

نیکو قاسمی، طراح و مجری این طرح از چگونگی شکل گیری این ایده گفت: پلاستیک از بدترین انواع پسماند و معضل جدی محیط زیست که غیر قابل بازگشت به طبیعت است. به همین دلیل به این فکر افتادیم تا بتوانیم از انواع مواد پلاستیکی به صورت مجدد و بهینه استفاده کنیم.

وی افزود: لاستیک های فرسوده نیز از مواد پلاستیکی غیر قابل بازگشت به محیط زیست هستند که با کمی تغییر می توانند ظاهری زیبا و جالب توجه داشته باشند.

این طراح ادامه داد: پیشتر از لاستیک های فرسوده جهت ساخت نشیمن های پسماندی استفاده می شد که این بار به فکر افتادیم تا از این لاستیک ها به عنوان گلدان استفاده کنیم که با استقبال گرم شهروندان تهرانی روبه رو شد.

قاسمی افزود: جای خوشحالی است که سازمان زیباسازی در قالب این طرح زمینه ای را برای بروز ایده های جدید، بدون در نظرگیری سابقه کار فراهم کرده است، ضمن اینکه مدیرعامل سازمان پسماند نیز برای اجرایی شدن این پروژه‌ها تلاش بسیاری کرده است.

این طرح با هدف استفاده مجدد و نمونه ای از طرح بهترین ها از دور ریختنی ها در دو فاز، بالاتر از چهارراه ولیعصر و مدرس جنوب قبل از تقاطع صدر اجرا و در معرض دید شهروندان تهرانی قرار گرفت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها