دولت آمریکا که از حضور گسترده و درصد بالای مردم ایران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ناخشنود است، از زبان سخنگوی وزارت خارجه خود گفت: برای واشنگتن اجرای توافق هسته ای مهم تر است.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۷
اولین واکنش مقامات آمریکایی به انتخابات ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، جاش ارنست که سخنانش مقابل خبرنگاران از رسانه های تصویری آمریکا پخش می شد، افزود: نتایج انتخابات ایران را از نزدیک دنبال می کنیم اما از نظر ما امضای برجام مهم تر بود

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما با ایران توافق دیپلماتیک امضا کردیم که از دستیابی آنها به تسلیحات هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

ارنست مدعی شد: من فکر می کنم براساس روشی که رئیس جمهور اوباما برای نفوذ ما در سراسر جهان انتخاب کرده است، جایگاه ما براساس این راهبرد افزایش یافته است و منافع ما به پیش رفته است. راه های مختلفی برای سنجش این مسئله وجود دارد.

وی ادامه داد: ما ائتلاف بین المللی برای تضعیف و نابودی داعش ایجاد کردیم و جهان را برای مقابله با ایران در زمینه برنامه هسته ای متحد کردیم و توافق دیپلماتیک را امضا کردیم که از دستیابی آنها به تسلیحات هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نتایج انتخابات در ایران تاکید کرد در هر صورت توافق هسته ای از همه مهم تر است و این توافق برای اینکه دولت میانه رو تری در ایران سرکار بیاید منعقد نشده است.

جاش ارنست در باره اعلام نتیجه انتخابات در ایران گفت: من در حال حاضر نمی خواهم درباره نتیجه انتخابات نظر دهم زیرا نتیجه انتخابات رسما اعلام نشده است اما ما انتظار داریم نتیجه رسمی اعلام شود. در حال حاضر مشخص شده است سرنوشت برخی حوزه ها به دور دوم کشیده شده است بنابراین من نمی خواهم واکنش خاصی به انتخابات ایران داشته باشم و فقط می توانم به طور کلی بگویم توافق دیپلماتیک که تابستان گذشته برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای درباره آن مذاکره شد برای این نبود که دولت میانه رو تر در ایران قدرت را در دست گیرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: در حقیقت برخی می گویند توافق بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در صورتی که رهبران دولت ایران که دشمن آمریکا هستند،قدرت را در دست می گرفتند حتی مهمتر نیز می شد. مهم است اطمینان یابیم ایران به الزامات گسترده بین المللی که دیگر کشورها از آن تبعیت می کنند، تبعیت می کند بنابراین، این به دیدگاه ما درباره میراث این توافق کمک می کند.همچنین آنچه که واقعیت دارد این است که موفقیت در مذاکرات برای توافق و تکمیل آن فرصتی برای آمریکا و ایران به وجود آورده است تا ارتباط خود را بهبود بخشیم. تمهیدات دیگری وجود دارد که به آن رسیدیم و به نفع دو طرف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها