وزیر بهداشت تصریح کرد:شماری از کادر پزشکی ما اکنون در مناطق مختلف به شهادت می‌رسند و برخی به دست نیروهای تکفیری اسیر شده‌اند که آرزوی سلامتی برای آنها داریم.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۱
اسارت شماری از کادر درمان ایرانی به دست تکفیری ها

به گزارش جام جم آنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در آستانه دهه فجر قرار داریم و لازم است یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی بداریم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ما در بسیاری از استان‌ها و شهرها در قبل از انقلاب پزشک ایرانی نداشتیم و تعداد مرگ و میر نوزادها، خانم‌های باردار بالا بود و همینطور بیماری‌های واگیردار نیز قابل مقایسه با امروز نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد: در 2.5 سال گذشته 11 میلیون نفر از آحاد جامعه بیمه شدند که به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 80 درصد این افراد زیر یک میلیون تومان درآمد داشتند و اکثر افرادی که فقیر بودند هم اکنون دارای دفترچه رایگان شدند.

وی یادآور شد: پرداخت از جیب مردم برای 8 میلیون نفر بستری در سال در شهرها 6 درصد و در روستاها به 3 درصد رسیده است ولی در گذشته این رقم 40 درصد بود و برای این اقدام 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: صادرات دارویی کشور در 30 ماه گذشته دو برابر شده و بسیار جوانان و دانشمندان مستعد در این حوزه داریم که می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی نیز اقدام کنیم و با رقابت در بازارهای دارویی کیفیت را افزایش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی به نقش‌آفرینی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: با تمامی فعالیت‌های مؤثر این قشر ولی با کاستی‌هایی از سوی رسانه‌ها درباره این صنوف زحمتکش مواجه هستیم.

وی افزود:‌ شماری از کادر پزشکی ما اکنون در مناطق مختلف به شهادت می‌رسند و برخی به دست نیروهای تکفیری اسیر شده‌اند که آرزوی سلامتی برای آنها داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: 60 دانشگاه علوم پزشکی با 18 هزار استاد در سطح سراسر کشور در حال آموزش به نیروهای جدید در بخش بهداشتی و درمانی کشور هستند.

وی به جراحی‌های بزرگ در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در پیوند کبد که یک جراحی پیچیده است و رقم این عمل 15 هزار دلار در دنیا است، در کشور ما برای ایرانیان به صورت رایگان انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: یکی از بیمارستان‌های کشور نیز به رتبه دوم جهان در پیوند کبد رسیده است و در اکثر بیمارستان‌ها پیوند قلب، لوزالمعده و ... نیز انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طب سنتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از علومی که در غرب وجود دارد مدیون شرق و کشورهای اسلامی از جمله ایران است.

وی تأکید کرد: به طب سنتی در کشور کم‌توجهی شده است و همیشه افراط و تفریط در این حوزه وجود داشته است.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت:‌ما باید طب سنتی را در 30 سال گذشته احیا می‌کردیم و سازمان ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل می‌شد لذا با تقویت طب سنتی و عدم افراط و تفریط در این بخش می‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 2 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور ساخته شده است و در آینده تمامی نقاط کشور بی‌نیاز از خانه بهداشت می‌شود. به ازای هر 1500 نفر یک خانم و آقا در خانه بهداشت خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: اقلام دارویی در کشور دو برابر شده و واکسن‌های مختلفی در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم، گفت: می‌توان گفت فقط وزارت بهداشت به این حاشیه‌نشینان خدمات ارائه می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دندان 7 میلیون دانش‌آموز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها در مقطع ابتدایی معاینه شده و به زودی در مقطع دبیرستان نیز این اقدامات انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی به استفاده زیاد از نمک در کشور اشاره کرد و گفت: 50 درصد از مرگ‌ و میرها در کشور به دلیل سکته مغزی و قلبی است و 50 درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون هستند خبری از این بیماری خود ندارند و ممکن است موجب سکته قلبی و مغزی آنها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها