پورعلی گنجی: عهد بسته‌ایم هر کاری انجام دهیم تا به جام‌جهانی برسیم

ژاوی به من گفت بارک‌الله!

اتفاقات مهم هفت روز ورزش با صدرنشینی تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی آغاز و با حاشیه‌های دیدار ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا، جابجایی مدیر سپاهان و نامه روسا به IOC پیگیری شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۷۳
شب بیادماندنی فوتبال و دعوت تیم ملی به آمریکا/دعا برای یک پیشکسوت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل ازبکستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اولین اتفاق مهمی بود که در این هفت روز ورزش رقم خورد. البته مهمتر از این بازی و نتیجه به دست آمده در آن، دیدار مقابل کره جنوبی که بعد از اعتراضات زیاد مطرح شده نسبت به زمان برگزاری آن بالاخره در غروب روز تاسوعا برگزار شد و یک پیروزی دیگر برای تیم ملی رقم خورد.

در این میان البته اتفاقات مهم دیگری هم برای در ورزش ایران رقم خورد مثل تغییر مدیریتی در باشگاه سپاهان، برگزاری دیدارهای پتروشیمی در مسابقات باشگاه های آسیا، نامه ای که توسط روسای فدارسیون ها و در نشست مشترک با وزیر ورزش و معاونانش برای کمیته بین المللی المپیک تهیه شد، مدال آوری رکابزنان ایران در رقابت های کاپ آسیا و ... . علاوه بر همه اینها در این هفته رو به پایان منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال مجددا در بیمارستان و بخش CCU بستری شد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

صدرنشینی دوباره فوتبال ایران با پیروزی برابر ازبکستان
سومین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه A پنجشنبه گذشته با دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در تاشکند پیگیری شد که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به پایان رسید. سیدجلال حسینی(۲۷) برای سفیدپوشان کشورمان گل زد. ایران با این برد ۷ امتیازی و صدرنشین گروه اول شد. این پیروزی در حالی به دست آمد که تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار ابتدایی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه صاحب یک برد و یک تساوی شده بود.

یک مدال تاریخی در دوچرخه سواری
در ادامه رقابت‌های دوچرخه‌سواری کاپ آسیا در تایلند، شهاب جدیدالاسلام شنبه گذشته در ماده اومنیوم به مصاف حریفان‌ خود رفت و موفق شد عنوان سوم و مدال برنز را کسب کند. این اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری کشورمان در ماده اومنیوم بود، که توسط این رکابزن به دست آمد. پیش از این محمد دانشور در ماده ۱۰۰۰ متر و محمد رجبلو در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی انفرادی با قرار گرفتن در رده دوم، نشان نقره این رقابتها را از آن خود کردند.

در ادامه این مسابقات تیم ایران متشکل از حسین ناطقی، محمد رجبلو، صالح تفرشی و شهاب جدیدالاسلام در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی تیمی بر سکوی سوم ایستاده و نشان برنز را از آن خود کردند. کسری باقرپور رکابزن ایران در رشته اسپرینت مدال نقره را از آن خود کرد. حسنعلی ورپشتی دیگر نماینده ایران در بخش سرعت در رده سنی بزرگسالان و در ماده اسپرینت نیز به مدال نقره دست یافته بود. دیگر اینکه تیم بانوان ایران در رده سنی بزرگسالان با ترکیب ریحانه طالبی، پرستو باستی، فاطمه حداوند و فروزان عبداللهی عرب بعد از یک رقابت نزدیک با تیم های هنگ‌کنگ و قزاقستان بر سکوی سوم این رشته ایستادند و اولین مدال برنز خود را در این دیدارها کسب کردند.

مدال برنز تیرانداز ایران در فینال فینالیست های جهان
حسین باقری ملی پوش تیراندازی ایران در فینال فینالیست های جهان در ایتالیا و در تفنگ بادی ۱۰ متر با کسب ۱۸۱/۱ امتیاز به مقام سوم رسید و مدال برنز ارزشمند این رقابت ها را کسب کرد. در همین رقابت ها و در همین رشته الهه احمدی در مرحله فینال به مقام هفتم دست پیدا کرده بود.

نایب رئیسی که سرمربی تیم ملی شد
مهرداد قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز شنبه گذشته طی حکمی سیما لیموچی را از هدایت تیم ملی بانوان کنار گذاشت و نایب رئیس این فدراسیون را تا المپیک ۲۰۲۰ جایگزین وی کرد. فاطمه کیوانی در حالی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تنیس روی میز بانوان معرفی شد که همزمان به مسئولیت نایب رئیسی خود نیز ادامه خواهد داد.

«سیامند رحمان» نامزد برترین ورزشکار مرد ماه سپتامبر شد
سیامند رحمان، قوی ترین مرد معلول جهان از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک نامزد برترین ورزشکار مرد ماه سپتامبر شد. رحمان در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را مهار کند تا عنوان قوی ترین پارالمپین جهان را به خود اختصاص دهد.

پنج مدال طلا و برنز آزادکاران ایران در رقابت های بین المللی هند
نمایندگان کشتی آزاد ایران با کسب ۴ مدال طلا و یک مدال برنز به کار خود در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد هند پایان دادند. این مسابقات به مدت دو روز و با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، هند، روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، اوکراین، مغولستان، ازبکستان و گرجستان در شهر پونا هندوستان برگزار شد. د رجریان این مسابقات تیم ایران که با پنج نماینده در آن شرکت کرده بود، توسط مهران شیخی، بهمن تیموری، علی موجرلو و اسماعیل نجاتیان در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا و جعفر شمس ناتری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

تیم ملی فوتسال به آمریکا دعوت شد
تیم ملی فوتسال ایران که برای نخستین بار در جام جهانی کلمبیا به عنوان سومی دست پیدا کرد پیشنهادی برای حضور در آمریکا و بازی با تیم ملی این کشور دریافت کرده است. البته اولین کشور درخواست کننده بازی با ایران، برزیل بود که در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برابر ایران شکست خورد و از دور این رقابتها کنار رفت.

نامه روسای فدراسیون ها به IOC در حمایت از وزارت ورزش
طی این هفت روز ورزش و در رابطه با نامه ارسالی کمیته بین المللی المپیک به ایران مبنی بر شفاف سازی اساسنامه فدراسیون ها و پیگیری اینکه آیا دولت ایران در امور ورزش دخالتی دارد یا نه؟؛ نامه ای تهیه شد با این مضمون که فدراسیون های ورزشی ایران استقلال کاری داشته و هیچ دخالتی از طرف دولت و وزارت ورزش در امور کاری آنها نمی شود. این نامه در نشست مشترک وزیر ورزش و معاونانش با روسای فدراسیون ها تهیه شد و با امضای تمام روسای حاضر در جلسه برای ارسال به IOC آماده شد.

سرمربی تیم ملی هندبال مدیرعامل جدید سپاهان شد
مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از نشست عصر دوشنبه هیات مدیره زردپوشان از سمتش کناره گیری کرد. با توجه به اینکه اصغر باقریان چند بار استعفای خود را به هیئت مدیره ارائه داده بود، در این جلسه، اعضای هیئت مدیره با این استعفا موافقت کرده و محسن طاهری را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب شد. طاهری در حال حاضر سرمربی تیم ملی هندبال ایران و تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان است.

مسی فوتبال نابینایان تصمیمش برای خداحافظی را عوض کرد
بهزاد زاد علی اصغر، مهاجم تیم فوتبال پنج نفره ایران که بعد از نایب قهرمانی در بازی های پارالمپیک ریو اعلام کرده بود در تاریخ ۲۳ مهر از فوتبال ملی خداحافظی می کند، تصمیم خود را عوض کرد. وی که به خاطر درخشش در بازی های پارالمپیک به لیونل مسی نابینا شهرت پیدا کرده گفت که به خاطر بالا بردن پرچم کشورم و مشورتی که با برخی اهالی مطرح فوتبال داشتم تصمیم گرفتم در تیم ملی بمانم.

پتروشیمی در جام باشگاه های آسیا
شنبه گذشته بیست و پنجمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا در چین آغاز شد و طی آن پتروشیمی که تنها نماینده کشورمان در این رقابت ها است، طبق برنامه به مصاف حریفان خود رفت. در چارچوب این رقابت ها شاگردان مهران شاهین طبع در دو دیدار ابتدایی خود نمایندگان چین تایپه و هند را شکست دادند. سپس بعد از یک روز استراحت مقابل الریان قطر، نایب قهرمان دوره پیش به برتری دست یافتند. آخرین دیدار تیم پتروشیمی در مرحله مقدماتی روز چهارشنبه مقابل الریاضی لبنان برگزار شد که طی آن شاگردان مهران شاهین‌طبع نتیجه این دیدار را ۶۳ به ۷۴ واگذار کردند.

پورحیدری در CCU بستری شد
منصور پورحیدری، پیشکسوت باشگاه استقلال طی روزهای گذشته به دلیل وخیم شدن اوضاع جسمانی اش مجددا در بخش CCU بیمارستان بستری شد. گفته شده که وی به کما رفته بود اما با تلاش پزشکان مجددا احیا شد. بسیاری از اهالی فوتبال و ورزش از مردم خواستند برای سلامتی وی دعا کنند.

پیروزی ایران در شب تاریخی ورزشگاه آزادی
تیم ملی فوتبال سه شنبه در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی رفت و در شرایطی که حدود هفتاد هزار تماشاگر سیاه پوش در ورزشگاه حضور داشت و به سینه زنی و عزاداری پرداختند، شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با تنها گل دقیقه ۲۵ سردار آزمون حریف خود را شکست دهند و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه اول قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها