افزایش نژادپرستی در جامعه آمریکا باعث شد تا مایکل جردن بسکتبالیست حرفه‌ای این کشور نیز لب به انتقاد بگشاید.
کد خبر: ۹۲۵۸۶۹
آمریکا کلکسیون نژادپرستی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، خشونت‌های اخیر در آمریکا و در قبال سیاهپوستان این کشور مایکل جردن بسکتبالیست مشهور آمریکایی را نیز مجبور به واکنش کرد. وی معمولاً در مورد این گونه مسائل اجتماعی و سیاسی واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

مایکل جردن که پدرش نیز در سال 1993 هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده بود، کشتار سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا و همچنین هدف قرار دادن افسران پلیس آمریکا را تقبیح کرد و در بیانیه‌ای نوشت که درد و رنج خانواده قربانیان این گونه حوادث را کاملاً درک می‌کند.

جردن گفت: «نگران مرگ سیاه‌پوستانی هستیم که در درگیری با پلیس کشته می‌شوند. از قتل‌های وحشیانه و نفرت انگیز پلیس عصبانی هستم. با خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند ابراز همدردی می‌کنم چون به‌خوبی با این حس آشنا هستم».

وی افزود: «توسط پدر و مادری بزرگ شدم که به من عشق ورزیدن را آموختند. آنها به من یاد دادند بدون در نظر گرفتن نژاد هر انسانی، به آنها احترام بگزارم، به همین خاطر از خشونتی که اخیراً بیشتر شده است، ناراحت و نسبت به آن معترض هستم. می‌دانم که این کشور بهتر از این باید باشد، به همین خاطر دیگر نمی‌توانم سکوت کنم. باید راه حلی پیدا کنیم تا مردم رنگین‌پوست نیز رفتاری عادلانه داشته باشند. مأموران پلیسی که زندگی خود را برای حفاظت از دیگران می‌گذارند، باید به آنها احترام بگزارند و از آنها حمایت کنند».

این بسکتبالیست‌ در ادامه اظهار داشت: «در طول سه دهه اخیر مشاهده کردم که پلیس چگونه از من و خانواده‌ام حفاظت می‌کند. صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم. با این حال می‌دانم که خیلی از مردم رنگین‌پوست، رفتار متفاوتی نسبت به من از پلیس دیدند. تصمیم گرفتم به‌امید اینکه دوباره بتوانیم با یکدیگر متحد شویم، کاری انجام بدهم و به همین خاطر می‌خواهم یک میلیون دلار به دو سازمان پلیس بین‌الملل و حمایت از حقوق شهروندان آفریقایی بدهم».

شایان ذکر است که طی سال‌های اخیر مایکل جردن معمولاً در مواجهه با این‌گونه مسائل سکوت اختیار می‌کرد، اما این اولین بار است که وی شروع به شکوه و گلایه از وضعیت اسفبار نژادپرستی در جامعه آمریکا می‌کند.

جیمز جردن پدر مایکل نیز توسط دو فرد مسلح که مشغول انجام یک سرقت خیابانی بودند در سال 1993 کشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها