اردو، مسابقه و اردو برای حضور در مسابقات فدکاپ

دخترانی که آینده تنیس را می‌سازند

درباره رقابت سره‌نا ویلیامز و ماریا شاراپووا، 2‌غول دنیای تنیس زنان

غلبه سختکوشی بر زیبایی و احساس

ماریا شاراپووا یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران زن دنیاست. این تنیسور 28 ساله روسی سال 94 میلادی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد و ‌در همین کشور بود که به یک تنیسور حرفه‌ای تبدیل شد.
کد خبر: ۸۵۰۲۲۵
غلبه سختکوشی بر زیبایی و احساس

رقابت در 2 میدان مختلف

او ‌سال 2005 برای نخستین بار در صدر برترین تنیسورهای زن دنیا قرار گرفت، رتبه‌ای که چندان برای او طولانی‌مدت باقی نماند.
رقبای سرسخت یکی پس از دیگری از راه رسیدند و ماریا را به رتبه‌های پایین‌تر فرستادند، اما ماریا از تمام نام‌هایی که او را پشت‌سر گذاشتند محبوب‌تر، مشهورتر و البته پردرآمدتر است

و دلیل آن چیزی نیست جز زیبایی این بانوی روسی که از وی یک چهره قدرتمند تبلیغاتی ساخته است. شاراپووا سالانه بیش از 28 میلیون دلار ‌درآمد دارد که بخش عمده درآمدهای خود را از راه تبلیغاتی به دست می‌آورد.

دستمزدهای او بابت حضور در تبلیغات مختلف گاهی اوقات به بیش از هشت میلیون دلار می‌رسد که وی را به چهره‌ای پولساز در دنیای ورزش تبدیل کرده است، اما در این میان سره‌نا ویلیامز که حتی پیش از ماریا وارد دنیای تبلیغات شده بود در مقابل‌حریف خود کم آورد.

برخلاف این‌که ویلیامز در دنیای تنیس معمولا ماریا را در حساس‌ترین مسابقات می‌برد، این ماریاست که در یک رقابت کاملا غیرورزشی برنده لقب گرفته است. هر چند حتی این وضعیت هم به طور ثابت به نفع ماریا نبود.

حملات نژادپرستانه به یک ستاره

سره‌نا ویلیامز می‌تازد و جام‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند، اما این ماریا شاراپوواست که کماکان در صدر پولسازترین‌ها قرار دارد.

واکنش سره‌نا البته این موضوع جالب است: «شاید در گذشته درآمدزایی برای من اهمیت داشت، اما اکنون کمتر مد نظر من قرار دارد.

می‌خواهم با شدت بیشتری به فتح گرنداسلم‌های ‌ادامه بدهم. واقعیت این است که اصلا نمی‌توانم تصور کنم کسی بتواند رکورد مرا بشکند.»

ویلیامز در حالی این حرف‌ها را به زبان می‌آورد که خود یکی از پولسازترین زنان ورزشکار جهان است. در رده‌بندی اخیر او در رده سوم پردرآمدترین زنان ورزشکار جهان قرار گرفت، این در حالی است که وی نیز مانند شاراپووا کارهای تبلیغاتی و جانبی متعددی دارد.

آنچه که ماریا را به یک چهره قدرتمند تبلیغاتی تبدیل‌کرده‌ و فقط زیبایی‌اش بوده، اما چیزی که ویلیامز را در موقعیت مشابه قرار داده فقط به سختکوشی او مربوط می‌شود.

او با کمک این سختکوشی با رفتارها و اتفاقات بد خیلی راحت کنار آمد. ویلیامز نیز ‌مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران رنگین‌پوست از توهین‌های نژادپرستانه در امان نبوده است.

او پیش از آن‌که پرافتخارترین تنیسور زن دنیای ورزش لقب بگیرد بارها با توهین‌های نژادپرستانه روبه‌رو شد هرچند اکنون به‌طور کامل از آن رها نشده.

ویلیامز در کنار خواهرش ونوس که او نیز تنیسور بزرگی در دنیای ورزش زنان به شمار می‌آید، پنج سال پیش با یک موج شدید توهین‌آمیز در فضای مجازی روبه‌رو شد، اتفاقی که از آن به عنوان یکی از بدترین اتفاقات خود نام می‌برد.

چه کسی محبوب‌تر است؟

اما از بین ماریا و سره‌نا چه کسی محبوب‌تر است؟ سه سال پیش پاسخ به این سوال ماریا بود. پیشتر از آن باز هم ماریا محبوب‌تر بود، اما اکنون اوضاع فرق می‌کند. سره‌نا محبوبیت بیشتری دارد.

این را نظرخواهی یک موسسه آمارسنجی ورزشی در آمریکا نشان می‌دهد. میزان محبوبیت سره‌‌نا نسبت به ماریا به میزان 22.3 درصد بیشتر است.

اینجا دیگر پای زیبایی در میان نیست؛ البته بی‌انصافی است اگر تمام محبوبیت و موفقیت‌های شاراپووا را به زیبایی و قدرت تبلیغاتی‌اش نسبت بدهیم.

او نیز یکی از برترین تنیسورهای دنیاست و اگر غیر از این بود هرگز در رتبه سوم برترین تنیسورهای جهان قرار نداشت، اما به هر حال اکنون تسلیم سختکوشی یک رقیب بی‌‌نظیر به نام سره‌ناست، سره‌نایی که در اکثر مواقع مقابل او شکست خورده است.

سره‌نا 34 ساله است و دیگر یک ورزشکار پا به سن گذاشته محسوب می‌شود در حالی که ماریای 28 ساله سال‌های بیشتری را ‌پیش‌روی خود در ورزش قهرمانی می‌بیند.

با این اوصاف او می‌تواند امیدوار باشد که به رکورد قهرمانی‌های سره‌نا برسد؟ پاسخ به این سوال منفی است چرا که ماریا حتی اگر تا پنج سال دیگر در آمادگی کامل قرار داشته باشد حداقل باید در 15 گرند اسلم دیگر قهرمان شود، البته به این شرط که سره‌نا هم تنیس را کنار گذاشته باشد.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها