برنامه سرزمین ما بررسی می کند

مناظره طرح انتقال آب استان گلستان

برنامه سرزمین ما بعنوان تریبون تشکل های زیست محیطی کشور، تلاش دارد تا فرهنگ مشارکت جمعی برای حفظ محیط زیست را نهادینه کرده و ارتقا دهد. به همین منظور در برنامه فردا پنج شنبه 25 شهریور، طرح انتقال آب سرچشمه های زرین گل استان گلستان با حضور موافقان و مخالفان این طرح به روی آنتن خواهد رفت.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۷
مناظره طرح انتقال آب استان گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، براساس مصوبه دولت درسال 1378 به وزارت نیرو اجازه داده شده بود تا پنج میلیون متر مکعب آب سرچشمه های زرین گل استان گلستان برای مصرف شرب به استان سمنان انتقال داده شود که اتخاذ و اجرای همین مصوبه موجب بروز خشکسالی شدید و تخریب 5 هکتار از جنگل های هیرکانی منطقه شد.

به منظور تحلیل همه جانبه این طرح در برنامه سرزمین، ضمن بررسی علمی و کارشناسی آثار زیست محیطی این انتقال بر روی طبیعت سبز منطقه درگفتگو با مهندس »فاطمه ظفرنژاد» پژوهشگر آب و توسعه پایدار، مهندس محمد طاهری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان به عنوان مجری و موافق این طرح با مهندس عیسی اسفندیاری، دبیرستاد مردمی بازگشت سرچشمه های زرین گل بعنوان مخالف این طرح مناظره خواهند کرد.

در بخش معرفی چهره برگزیده هفته هم از»ساناز شیخ پور» میوه فروش کرمانشاهی که با حذف کیسه های نایلونی و استفاده از کیسه های پارچه ای وکاغذی قدمی برای حفظ محیط زیست برداشته است، معرفی و تقدیر خواهد شد.

در سوال نظر سنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده: اگر شما مدیر بودید، برای حل مشکل کمبود آب منطقه خود چه می کردید؟ که از طریق ارسال پیامک به شماره30000111 می توان در این نظر سنجی شرکت کرد.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ایرج میلانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها