عضو هیأت داوران AIBD تاکید کرد:

زبان رسانه ای باید ساده و همه فهم باشد

در نشست گروه راهبردی رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه مطرح شد:

راهبردهای «AIBD» در برابر شبکه های اجتماعی

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز میزبان کمیته های راهبردی چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه (AIBD) بود.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۷
راهبردهای «AIBD» در برابر شبکه های اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه در اولین نشست تخصصی اش در قالب نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) با بررسی اهداف و راهکارهای مناسب، راهبردهای این موسسه را برای آینده تدوین کرد.

مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما و مسئول اجرایی این نشست با اشاره به ضرورت بررسی مسیرهای اطلاع رسانی نوین گفت: این نشست که سی و ششمین نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) است،با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو برگزار شد و بررسی فضای برودبند و شبکه های اجتماعی از مهمترین بخش های آن بود.

عباس ناصری طاهری تصریح کرد: هم اکنون جضور شبکه های اجتماعی و تاثیر فضای مجازی بر مخاطب به دغدغه ای برای رسانه های برودکست تبدیل شده و بخش مهمی از مباحث این نشست به برخورد با این چالش جدید اختصاص داشت.

وی با تأکید بر تجمیع نظرات و همراهی نمایندگان رادیو و تلویزیون های عضو افزود: دسترسی مخاطب به رسانه های مچازی تاکید ما را بر برودبند (پهن باند) بیشتر کرده است و نقطه عطف این نشست در ارائه برنامه هایی در حوزه برودبند بوده است.

مدیرکل امور بین‌الملل صدا و سیما این نشست را فرصت مغتنمی برای ارائه راهکارهای مناسب برای همکاری ها دانست و آن را گام مهمی در بهبود روابط اعضای اتحادیه ارزیابی کرد.

ایران میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین همایش عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه AIBD است و این گردهمایی تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.

دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز با سخنرانی خود در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، رسما این نشست بین المللی را افتتاح می کند.

موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه در سال 1977 میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا - اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می دهد.

دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرار است آثار برگزیده مسابقه رادیو وتلویزیونی این اتحادیه با اهدای جوایز به برگزیدگان معرفی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها