پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه (AIBD) از امروز به میزبانی صدا و سیما آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۷۳۰۴
رسانه ملی میزبان نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون آسیا-اقیانوسیه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، نشست کمیته راهبردی این نشست از صبح امروز آغاز شد و مراسم گشایش این رویداد مهم رسانه ای نیز عصر امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

این رویداد مهم رسانه ای که چهل و دومین نشست سالانه اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه نیز محسوب می شود تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.

موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه در سال 1977 میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا - اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می دهد.

دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است.

این نشست با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو در تهران فرصت مغتنمی برای ارائه همکاری های بین الملی و تولیدات مشترک است.

در این مراسم دو نشست شامل نشست کمیته راهبری یا برنامه های راهبردی و دیگری نشست اعضای شورای اجرایی برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم معرفی آثار برگزیده یک مسابقه رادیو وتلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده، در این رویداد صورت می گیرد که با اهدای جوایز به برگزیدگان همراه خواهد بود.

مسئولان برگزار کننده نشست، برنامه تهران گردی را نیز برای آشنای اعضای این اتحادیه با زندگی و فرهنگ ایرانی از نزدیک در نظر گرفته اند.

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما درباره برگزاری این رویداد گفت: در نشست چهل‌ویکم این اجلاس که سال پیش در تایلند برگزار شد، پیشنهاد شده بود که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران میزبان دوره 42 این اتحادیه باشد.

عباس ناصری طاهری افزود : میزبانی این رویداد پس از حدود 10 سال به صدا و سیما واگذاری شد و این نشست از حیث ابعاد بین‌المللی و رسانه‌ای برای رسانه‌ملی امتیاز و اعتبار مهمی خواهد داشت.

به گفته وی، این مؤسسه ماهیت و کارکرد آموزشی دارد و برای ارتقای سطح نیروهای حرفه‌ای در رسانه‌ها فعالیت می‌کند.

مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما گفت: در این اتحادیه به لحاظ رسانه ای هم کشورهای توسعه‌یافته مثل ژاپن، کره، ایران و چین و هم کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته یا توسعه‌نیافته مثل کامبوج، ویتنام، اندونزی، بوتان و پاکستان حضور دارند.

ناصری طاهری ادامه داد : هدف از تأسیس این اتحادیه گردش دانش و فناوری در حوزه رسانه در بین کشورهای عضو آن هم به دور از مسائل سیاسی بوده است.

وی افزود : موسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا - اقیانوسیه یا همان AIBD، سالی یک‌بار نشست دارد که اعضای اصلی و وابسته در آن حضور می‌یابند و گزارش کار فعالیت‌های یک‌ساله خود را ارائه می‌دهند و برنامه‌های سال آینده را هم مورد بررسی قرار داده و تصویب می‌کنند.

مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما گفت : رسانه ملی از سال 1992 عضو این اتحادیه و فعالیت‌های متعددی در این زمینه داشته است .

وی اضافه کرد : با برگزاری این نشست، اعضای این اتحادیه در ایران حضور پیدا می‌کنند و با پیشرفت‌های ما در حوزه رسانه آشنا خواهند شد.

ناصری طاهری گفت : از طریق این تعامل نزدیک، بسترسازی لازم برای ارتقای نگرش آن‌ها درباره ایران و سازمان صداوسیما ایجاد خواهد شد و زمینه‌های همکاری و توسعه رسانه‌ملی در منطقه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تاکنون آموزش‌هایی که این اتحادیه ارائه کرده با توجه به توسعه فناوری و نوآوری فنی در حوزه رسانه بوده است.

مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما ادامه داد : همچنین در حوزه تولید،پویانمایی ، ساخت برنامه برای کودک و در حوزه روزنامه نگاری و خبر متناسب با نیازی که کشورها اعلام می‌کردند آموزش‌های مربوط انجام شده است.

وی افزود : مثلاً یکی از کشورهای عضو اعلام می‌کند که ما در زمینه ساخت برنامه‌های کودک نیاز داریم تا یک دوره آموزشی برای کارگردان‌های برنامه کودک برگزار کنیم، مؤسسه برنامه‌ریزی می‌کند و با دعوت از استاد و متخصصان این حوزه از کشورهای عضو یا غیر عضو با تشکیل کارگاه آموزشی به آموزش می‌پردازد.

مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما درباره برنامه‌هایی که امسال برای برگزاری این نشست تدارک دیده شده است گفت: برنامه‌ریزی ما به این صورت است که پنجشنبه صبح تا ظهر، نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد که نشست کمیته راهبردی در این بخش برگزار می‌شود.

وی افزود : یک نشست هم اعضای شورای اجرایی خواهند داشت و بعدازظهر پنجشنبه نیز نشست معرفی آثار برگزیده مسابقه‌ای تلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده، برگزار می‌شود و با اهدای جوایز به پایان می‌رسد.

مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما خاطرنشان کرد: پنجشنبه شب افتتاحیه مراسم رسمی این نشست است که رئیس سازمان صدا و سیما و مقامات مسئول از داخل و خارج سازمان و مهمانان خارجی از حدود 17 کشور در آن حضور خواهند یافت.

ناصری طاهری در باره اهداف برگزاری این نشست نیز افزود: این نشست، فرصت مغتنمی است تا سازمان صداوسیما توانایی‌هایش را از نزدیک به کشورهای عضو اتحادیه معرفی و ثابت کند و خود را در معرض قضاوت آن‌ها قرار بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها