روشهای پخت و پز در سفرهای خانوادگی

طبخ غذا با فویل آلومینیومی

به سفر رفته‌اید و یادتان آمده که قابلمه یا ظرفی مناسب برای پخت و پز غذا را همراهتان نبریده‌اید. در مسیرتان به اولین مغازه‌ خاربارفروشی که رسیدید یک فویل آلومینیومی بخرید و آشپزی در سفر را ساده کنید.
کد خبر: ۵۵۱۰۷۷

 

در سفرهای تکی یا خانوادگی، یکی از هوشمندانه‌ترین راههای آشپزی، استفاده از فویل آلومینیومی است. میتوانید مواد خام را در فویل بپیچید و آن را روی زغال داغ بگذارید و مستقیما در فویل سرو کنید. در این صورت هیچ تابه و بشقاب کثیفی هم برای شست‌وشو باقی نمیماند. چه راهی از این آسانتر؟

یک رول کامل بردارید. آتشی بیفروزید. سطح کم عمقی از زغال درست کنید تا در مدت پخت غذا گرما تولید کند و اگر به این نوع از آشپزی علاقه‌مند شده‌اید، این چند نکته را هم از یاد نبرید:

۱) فویلهای آلومینیومی از نظر ضخامت دو نوعند: اگر نوع استاندارد یعنی نازک آن را استفاده میکنید به دو لایه نیاز دارید، در غیر این صورت یک لایه از نوع ضخیم فویل برای آشپزی کافی است.

۲) چگونگی پیچیدن غذا در فویل مهم است. غذا را باید بدون وجود منفذی در فویل بپیچید تا رطوبت را درون خود نگه دارد. به این ترتیب غذا با بخار پخته میشود و تمام آب آن در داخلش باقی میماند.

۳) بسته فویل را مستقیما روی آتش زغال بگذارید و منتظر شوید غذا بپزد و دستکم یک بار، نیم دور فویل را در مدت پخت بچرخانید. هنگامی که زمان پخت تمام شد، بسته را از روی آتش بردارید، آن را باز کنید یا شکافی ضربدری روی آن بدهید و آن گاه فویل را باز کنید و از خود ورقه فویل هم به جای بشقاب استفاده کنید (حواستان باشد بعد، فویل استفاده شده را در سطل زباله بیندازید).

۴) سعی کنید همه مواد خام درون فویل جا شود و لبه‌های آن کاملا روی هم قرار گیرند تا هوا به هیچ وجه درون آن نرود. از بدون منفذ بودن بسته فویل مطمئن شوید.

زمان پخت مواد غذایی در فویل آلومینیومی

 

ماهی کامل: ۱۵تا ۲۰ دقیقه، ماهی تکه شده: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، کالباس و سوسیس: ۵ تا ۱۰ دقیقه، سیب زمینی تکه شده: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، آناناس کامل: ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، سیب زمینی کامل: ۴۵ تا ۶۰ دقیقه، برش هویج: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، موز با پوست: ۸ تا ۱۰ دقیقه، جوجه تکه شده: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، همبرگر گوشت گوساله: ۸ تا ۱۲ دقیقه، سیب کامل: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه.

میوه پخته شده در فویل، دسر خوبی است. پیش از پیچیدن میوه، هسته آن را در آورید و کمی شکر در آن بریزید. سیب و به برای این کار از سایر میوه‌ها مناسبترند. یادتان باشد آناناس را نیز کاملا بپزید.

>> جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها