خانم خیاط باسلیقه که از انجام کارهای خیاطی روزانه‌اش فارغ شده، خوشحال و خندان برای خود یک فنجان چای می‌ریزد. او این چای را حق خود می‌داند چون امروز هم مانند هر روز زحمت کشیده و توانسته سفارش مشتری‌های خود را به انجام برساند. در حالی که چای داغ و خوش‌طعم خود را می‌نوشد نگاهی به تکه پارچه‌های روی میز کارش می‌اندازد. سبز، زرد و قرمز، هر کدام از یک جنس.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۰
بالشتک‌های زیبا با پارچه‌های رنگی + عکس

به گزارش جام جم سرا ، از خود می‌پرسد با این تکه پارچه‌ها چه کار می‌تواند بکند؟ آنها به هیچ وجه برای دوختن یک لباس حتی در کوچک‌ترین اندازه مناسب نیست، اما دلش هم نمی‌آید که آنها را همین طور دست نخورده دور بیندازد یا برای پرکردن چیزی از آنها استفاده کند. پارچه‌های به این خوشرنگی حتی در ابعاد کوچک هم می‌تواند به درد بخورد. ناگهان فکر بکری به ذهن او می‌رسد و آن هم دوختن چند بالشتک زیبا و لطیف است. هم می‌تواند سوزن‌هایش را به آنها بزند و هم موجب زیباتر شدن میز کارش خواهد بود. چند ایده جالب به ذهنش می‌رسد و بلافاصله دست به کار می‌شود. شما هم با او همراه شوید و از تجربه کردن این ایده‌های دوست‌داشتنی لذت ببرید.

دونات: اگر دستی بر بافتنی یا قلاب‌بافی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید این بالشتک خوشمزه را درست کنید. با کاموای قهوه‌ای رنگ مستطیلی دراز برای بدنه دونات ببافید، آن را به شکل دونات گرد درآورید و داخلش را پرکنید. سپس با نخ سفید خامه رویش را به شکل کج و معوج درست کنید و با سوزن نقشه‌های رنگارنگ به دونات خوشمزه‌تان وصل کنید. به‌به! هر کس ببیند دهانش آب می‌افتد!

موش موشک‌های بازیگوش: مثل عروسک‌هایی فسقلی در یک گوشه ساکت و صامت می‌نشینند در حالی که کلی نقشه آنچنانی در ذهن دارند. چندتا از آنها را درست کنید و کنار هم بگذارید تا جمع‌شان جمع شود و بهتر بتوانند با هم نقشه بکشند. زیر بدن موشی را به شکل تخم‌مرغی با نوک تیز از پارچه دربیاورید. روی بدن تقسیم به صورت و بدن می‌شود. آنها را از دو رنگ پارچه دربیاورید تا ظاهر جالب‌تری پیدا کند. توجه داشته باشید که قسمت رو باید بزرگ‌تر از زیر باشد تا برجسته‌تر جلوه کند. سر و بدن را به هم وصل کنید و جلو و پشت را به هم بدوزید. داخل بالشتک را پر کنید. یک جفت گوش بامزه و یک دم رنگی هم برایش درست و در جایگاه خود وصل کنید. با نخ مشکی چشم‌ها و بینی را بدوزید. موش موشی فسقلی ناقلا روبه‌رویتان است و از شما می‌خواهد چند تا دوست و رفیق برایش دست و پا کنید.

قوری: هوس چای کرده‌اید؟! پس در فکر یک قوری جدید باشید. بدنه آن را با شش برش از یک پارچه که قسمت بالا و پایینش باریک‌تر باشد و وسط پهن‌تر، آماده کنید. تکه‌پارچه‌ها را به هم بدوزید. بهتر است برای زیر قوری یک دایره جداگانه بدوزید. داخل بالشتک را پرکنید. دهانه قوری، دسته و قسمت گرد و قلنبه را هم با پارچه‌ای از رنگ دیگر درست و در جای خود وصل کنید. این هم از قوری شما. ظریف‌کاری‌ها را رعایت کنید تا کار قشنگی از آب دربیاید.

چرخ خیاطی: طرحی فوق‌العاده برای بالشتک. اگر آن را آماده کنید هر کس که ببیند به ذوق و ابتکار فوق‌العاده شما آفرین می‌گوید و می‌داند حالا حالاها نمی‌تواند در خلاقیت هنری به گردپای شما برسد. قسمت پایینی چرخ خیاطی را به صورت یک بالشتک مستطیلی تخت آماده کنید. سپس به سراغ خود چرخ خیاطی بروید. ابتدا طرح جلو و پشت را که در واقع یک طرح است روی کاغذ الگو بکشید. آن را از روی دولای پارچه بیندازید و مدلش را با کمی اضافه برای دوخت دربیاورید. از همان پارچه نواری باریک برای پرکردن فاصله قسمت پشت و جلو دربیاورید. جلو، پشت و نوار میانی را به هم بدوزید در حالی که آن نوار در وسط قرار داشته باشد. چرخ خیاطی را پر و به بالشتک تخت زیرش وصل کنید. یک دکمه گرد درشت از رنگی دیگر به پشتش بدوزید. یک قرقره کوچک هم رویش قرار دهید. می‌توانید یک خلال دندان جلویش برای نشان دادن جای اتصال سوزن در جلوی چرخ خیاطی بچسبانید. چرخ خیاطی زیبایتان حاضر است. هر بار که نگاهتان به آن بیفتد به خودتان افتخار می‌کنید.

گلابی: برای درست کردن بدنه گلابی، بین پنج تا هفت تکه پارچه را مانند گلابی (بالا باریک، کمر باریک‌تر و پایین پهن) را برش بزنید. آنها را به هم بدوزید و داخل گلابی را پرکنید. می‌توانید همه را از یک رنگ پارچه ببرید یا این که پارچه‌های مختلف، اما به یک مایه رنگی انتخاب کنید. این گلابی از چند پارچه که در همه آنها رنگ صورتی غالب است درست شده. چوب قهوه‌ای و برگ سبز را هم آماده و وصل کنید. دیگر گلابی هم به جمع بالشتک‌های شما اضافه شد.

شما هم مانند آن خانم خیاط از ذوق و سلیقه‌تان بهره ببرید و تکه‌پارچه‌هایی را که به نظر بی‌مصرف می‌آید به چند بالشتک ناز و قشنگ تبدیل کنید. با انجام این کار هم از وقتتان استفاده‌ای مفید کرده‌اید و هم خلاقیت هنری‌تان را به مسیری خوب هدایت کرده‌اید. این کار را انجام بدهید و لذت ببرید. برای شما اوقاتی خوش را آرزو می‌کنیم.

پیراهن‌های زیبا: طرح جلو و پشت پیراهن را از یک پارچه ببرید. برای پیراهن یک یقه و یک پیش‌بند جیب‌دار از پارچه روشن و بدون طرح ببرید و آنها را با ظرافت به قسمت جلوی پیراهن بدوزید. می‌توانید دکمه‌های ریز هم به آن وصل کنید یا در قسمت کمر، روبانی رنگی وصل کنید تا زیبایی کار دوچندان شود. قسمت جلو و پشت پیراهن را به هم وصل کنید و داخل آن را با تکه‌های ابر، پنبه، تکه پارچه یا ارزن پر کنید. می‌توانید زیر پارچه اصلی لایی بچسبانید تا کارتان محکم‌تر شود.

کیف دستی: چه کیف‌های خوشگلی! حتم دارم که شما هم دوست دارید یکی از آنها را داشته باشید. خوب، درست کردنش کار سختی نیست. همین الان دست به کار شوید. پارچه موردنظرتان را در حالت دولا به شکل ذوزنقه‌ای برش بزنید و تکه‌های کناری و زیر کیف را هم ببرید. آنها را به هم بدوزید. روی کیف در قسمت زیپ را هم با پارچه‌ای از رنگ دیگر آماده کنید و با گلدوزی آن را شبیه زیپ درآورید. کیف را پر کنید. دسته‌ها را هم آماده و به آن وصل کنید. هر ترفندی که به ذهنتان می‌آید برای زیباترشدنش انجام دهید. مثل دوختن دکمه‌های زیبا یا تور. هرچه باشد کیف شماست و باید در نهایت سلیقه آماده شود.

کتاب: اگر اهل کتاب و کتابخوانی هستید به فکر درست کردن این بالشتک باشید. جلد کتاب را به شکل مستطیلی درست کنید و داخل آن ابری باریک قرار دهید. جلد که آماده شد به سراغ محتویاتش بروید.

ابری در اندازه مناسب صفحات کتاب برش دهید، در قسمت داخلی قرار دهید و رویش نواری باریک از پارچه سفید یا سفید راه‌راه بدوزید تا نشانگر صفحات باشد. می‌توانید برای کتابتان یک اسم گلدوزی کنید تا هویت پیدا کند.

لیلا رعیت - چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها