پدربزرگ به حیوانات علاقه خاصی داشت. خانه بزرگی در شهر داشت با حیاطی وسیع و باغچه‌ای باصفا. هربار که به منزلش می‌رفتیم چند مرغ و خروس را در حال نوک زدن به دانه‌های کف حیاط یا باغچه می‌دیدیم. اما چیزی که خیلی جلب توجه می‌کرد، چهچهه قناری‌هایی بود که پدربزرگ بیشتر از جانش دوست‌شان داشت.
کد خبر: ۸۶۰۸۵۳
هنرنمایی با قفس پرندگان + تصاویر

قفس‌هایی زیبا برای آنها خریده بود تا آنها در آن به نغمه‌سرایی بپردازند و عشوه‌گری کنند و البته گاهی اوقات در قفس‌ها را هم باز می‌گذاشت تا پرندگان کمی در حیاط بپرند و شادمانی کنند تا عشق بیشتری برای خوانندگی در وجودشان جوانه بزند.

پدربزرگ هرچند وقت یک بار پرنده‌ای جدید در قفسی زیبا می‌خرید و به خانه می‌آورد. به‌تدریج قفس‌ها زیاد شد و گوشه حیاط را پرکرد. حالا نوبت مادربزرگ باسلیقه بود که دست به کار شود و نقشه‌هایی رنگارنگ برای قفس پرندگان بکشد. او آن قدر ایده در ذهن داشت تا بتواند هرکدام را به شکلی چشمنواز دربیاورد و چشمان نوه‌ها را به حیرت بیندازد. می‌گویید چگونه؟ با او همراه شوید تا یاد بگیرید:

عروس: اگر عروسی در پیش دارید و قفس خالی بی‌استفاده‌ای هم در منزل‌تان خاک می‌خورد، الان زمان درآوردن و استفاده کردن از آن است. ابتدا قفس را به رنگ سفید درآورید. سپس روی آن یا دوروبرش را با گل‌ها و پروانه‌هایی در رنگ‌های ملایم مانند سفید و صورتی تزئین کنید. اگر گردنبند مروارید مصنوعی هم دارید می‌توانید به آن آویزان کنید تا زیباتر شود. حلقه‌های عروس و داماد را داخل این طرح زیبا و بکر قرار دهید و بدانید که این ابتکار هنری به ذهن هیچ‌کس دیگر نمی‌رسد به جز شما که یکپارچه ذوق و سلیقه‌اید.

قفس قرمز: رنگ مرسومی برای قفس نیست و به همین دلیل می‌تواند ایده‌ای جالب و مبتکرانه باشد. قفس را به رنگ قرمز، زرشکی یا ماهگونی درآورید و داخل آن را با برگ‌های سبزرنگ پرکنید. اگر کمی گل و یک مجسمه پرنده آوازه‌خوان هم در همان لابه‌لا قرار دهید که نورعلی نور است. این قفس زیبا را از دیوار اتاق خوابتان بیاویزید تا هر بار که چشمتان به آن می‌افتد آرامش بگیرید.

این هم ایده‌هایی راجع به تزئین قفس‌های قدیمی و خاک خورده‌ای بود که معمولا در گوشه‌ای از خانه انبار می‌شوند و دیگر به دردی نمی‌خورند. کمی وقت و ذوق و سلیقه صرفشان کنید تا بتوانید آن را به همان چیزی که دوست دارید تبدیل کنید. نتیجه کار خستگی را از تنتان به درمی‌آورد و اشتیاقتان را برای درست کردن اشیای هنری بعدی صدچندان خواهد کرد.

پرنده در گلزار: به چهره ناز و لطیفش نگاه کنید. خود را در خانه‌ای امن و پرگل می‌بیند درحالی که هم آرامش یک خانه را به او هدیه می‌کند و هم در آن باز است تا هر وقت دلش خواست پر بکشد و چند دقیقه‌ای در آسمان پرواز کند. البته مطمئنا او به هرکجا که برود باز هم به همین خانه زیبا و رنگی باز خواهد گشت و امنیت و آرامشی را که در اینجا حس می‌کند با هیچ کجای دیگر دنیا عوض نخواهد کرد. شما هم می‌خواهید یکی مانند این در خانه داشته باشید؟ پس دست به کار درست کردنش بشوید. با خمیر گل‌چینی که پیشتر چند مرتبه توضیح دادیم یک پرنده کوچک و بانمک دارای چهره‌ای لطیف و معصوم درست کنید و آن را داخل قفس قرار دهید. سپس با گل مصنوعی‌هایی که از پیش داشته‌اید و دیگر برای شما کهنه شده‌اند یا گل‌هایی که خودتان با فوم یا کاغذ درست کرده‌اید، داخل قفس و دورتادور آن را کاملا پر کنید.

این کاردستی زیبا را داخل اتاق پذیرایی قرار دهید تا نظر هر مهمانی را به خود جلب کند و زبان هر بیننده‌ای را به تحسین بگشاید.

آشپزخانه: شما می‌توانید قفس را کمی زیبا کنید و به آشپزخانه ببرید تا نقش یک قفسه زیبا و متفاوت را روی اپن برای شما ایفا کند. قفس را به رنگی متناسب با ظرف‌هایی که می‌خواهید داخلش قرار دهید درآورید. در این نمونه رنگ زمینه ظروف سفید با گل‌های سیاه بوده و به همین دلیل قفس به رنگ مشکی درآمده است. شما هم رنگی متناسب با ظرف‌هایتان انتخاب کنید و پس از انجام این کار، ظروف را مرتب و باسلیقه به جایشان برسانید. می‌توانید مانند این نمونه فنجان‌ها را از ردیف بالا آویزان کنید. فقط دقت داشته باشید که قفس را در جایی مناسب قرار دهید تا احتمال شکستن فنجان‌ها وجود نداشته باشد.

قفس پروانه‌ای: با کاغذ رنگی یا فوم تعدادی پروانه زیبا در اندازه‌های کوچک و بزرگ درست کنید و آنها را به ترتیب از بالا تا پایین به دنبال هم روی قفس وصل کنید. می‌توانید داخل قفس یک دسته گل طبیعی یا مصنوعی قرار دهید تا منظره‌ای دل‌انگیزتر پدید بیاید و ظاهر آن بیشتر نظر بینندگان را به خود جلب کند. اما نکته مهم در این کار، انتخاب رنگ‌هاست.

به این نمونه نگاه کنید؛ قفسی سفید با پرندگانی صورتی منظره‌ای لطیف را شکل داده است. رنگ‌ها به دقت انتخاب شده‌اند و شما هم باید ‌ همین گونه رفتار کنید تا نتیجه‌ای دلپذیر عایدتان شود.

جاشمعی: قفس پرنده گزینه خوبی برای قرار دادن چند شمع بزرگ و رنگارنگ است. شمع‌ها را در قد و رنگ متفاوت داخل آن قرار دهید. هنگامی که آنها را در یک مهمانی شبانه روشن می‌کنید، فضایی عاشقانه بر جمع‌تان حاکم می‌شود.

گل و روبان: بسیار ساده و در عین حال قشنگ. قفس به رنگ سفید در آمده، دو گل به رنگ‌های بنفش و سبز روشن روی آن قرار داده شده و یک روبان همرنگ با گل بالایی در بالا پاپیون شده و در قسمت پایینی هم دور قفس حلقه زده است. زحمت زیادی نمی‌خواهد اما ایده‌ای بسیار هنرمندانه است. آن را با گل مصنوعی درست کنید تا بتواند برای مدت‌های مدید زینتگر منزل‌تان باشد.

گل و گیاه طبیعی: گلدان‌های طبیعی را داخل قفس قرار دهید و قفس را از جایی که نور آن مناسب همان گیاه است آویزان کنید. اگر برگ‌های آن مانند پیچ آویخته شوند، منظره‌ای فوق‌العاده شکل می‌گیرد.

سارا آذرخش - چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
تبسم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
سلام خیلی زیباست . لطفا تزیین قفس پرنده برای سفره هفت سین را هم بذارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها