به گفته معاون اجرایی دیات بیمه ایران، ورود عابران پیاده به اتوبان و بزرگ راه‌های درون و برون شهری ممنوع است، اما اگر عابری به این نکته توجه نداشته و در این مبادی دچار حادثه رانندگی شود، خسارت دریافت می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۶
بیمه جدید برای عابران بزرگراه‌ها

جام جم سرا:
معاون اجرایی دیات بیمه ایران افزود: شرکت‌های بیمه‌ای از جمله بیمه ایران طبق تبصره ماده ۴ قانون ایمنی راه‌ها از محل بیمه‌نامه خودرویی که عابر با آن برخورد کرده است به حادثه دیدگان و وراث آنان غرامت پرداخت می‌کند.
به نقل از فارس، خدا کرم اخوان درباره پرداخت خسارت به عابرانی که در اتوبان‌ها و بزرگ راه‌ها دچار حوادث رانندگی می‌شوند، اظهارداشت: ورود عابران پیاده به اتوبان و بزرگ راه‌های درون و برون شهری ممنوع است، اما اگر عابری به این نکته توجه نداشته و در این مبادی دچار حادثه رانندگی شود، خسارت دریافت می‌کند.
وی در پاسخ به این سئوال که کدام خودرو‌ها عامل بیشترین تصادفات جرحی در تهران بوده‌اند نیز اظهار داشت: طبق آمار رسمی خودروهای سواری در استان تهران عامل وارد شدن بیشترین صدمات جانی به عابران پیاده و رانندگان هستند.

به گفته وی، طبق آماری که در بیمه ایران موجود است، سال گذشته ۳۵۸۲ عابر پیاده جان خود را در تصادفات جرحی از دست داده‌اند و ۲۵۰۸ موتورسوار نیز بر اثر بی‌احتیاطی رانندگان سواری به کام مرگ رفته‌اند که آمار نگران کننده‌ای است و بر همین اساس باید با فرهنگ‌سازی مناسب از بروز حوادث مشابه که منشا انسانی و خودرویی دارد هر چه سریع‌تر جلوگیری به عمل آید.
اخوان با هشدار به مسوولان و شهروندان تهرانی بابت این تعداد تصادف منجر به جرح و فوت در استان تهران، تاکید کرد: چنانچه رانندگان و عابران پیاده قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، به طور قطع میزان حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت که خسارات و لطمات و مادی و معنوی بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند در شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها