رئیس قوه‌قضائیه طی بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور، نرخ دیه سال ۱۳۹۳ را ابلاغ کرد. با توجه به گران شدن رسمی نرخ بیمه نیز اگر بیمه شخص ثالث شما مربوط به قبل از اردیبهشت است باید الحاقیه جدید بگیرید.
کد خبر: ۶۶۵۸۴۴
تغییر قیمت بیمه شخص ثالث: سریعاً الحاقیه بگیرید

جام جم سرا:
براساس اعلام آیت‌ا... صادق‌ آملی‌لاریجانی در اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیرحرام از ابتدای سال ۱۳۹۳، یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تعیین شد.
پس از آن بیمه مرکزی نیز حق بیمه شخص ثالث را با ۲۴درصد افزایش ابلاغ کرد.
در اطلاعیه بیمه مرکزی آمده است: در پی افزایش ۶/۳۱درصدی دیه سال ۱۳۹۳ از سوی قوه‌قضائیه، بیمه مرکزی براساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر ۲۴درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین کرد.
براساس این اطلاعیه، حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود ۸درصد کمتر افزایش داده شده و این کاهش به عنوان تخفیف داوطلبانه صنعت بیمه در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و حمایت از بیمه‌گزاران در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که پیش از این وزیر دادگستری اعلام کرده بود نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۵درصد افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، حداقل تعهدات مالی بیمه شخص ثالث از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال گذشته به ۵میلیون تومان افزایش یافته است.
از سوی دیگر بیمه مرکزی اعلام کرده در محاسبه حق بیمه شخص ثالث، ۵درصد تخفیف آمده در قانون بودجه سال‌جاری را نیز لحاظ کرده است. براساس آنچه بیمه مرکزی اعلام کرده، نرخ حق بیمه خودروها به شرح جدول اعلام شده است. از سوی دیگر براساس قانون، از ابتدای سال‌جاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۸درصد در نظر گرفته شده است. در واقع باید برای محاسبه نرخ حق بیمه به اعداد جدول فوق مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را نیز اضافه کرد. همچنین وسایل نقلیه‌ای که از آنها در آموزش رانندگی استفاده می‌شود، ۱۵درصد حق بیمه بیشتری می‌پردازند. چنانچه از سال ساخت وسیله نقلیه بیش از ۱۵سال گذشته باشد به ازای هر سال مازاد، ۲درصد و حداکثر ۱۰درصد به حق بیمه اضافه می‌شود. تخلف حادثه‌سازی که در سیستم پلیس ثبت شده باشد به ازای هر فقره ۲درصد بر حق بیمه می‌افزاید.

ضرورت دریافت الحاقیه بیمه‌نامه‌های خودرو
نرخ جدید دیه از دیروز اجرایی ‌شد و این مساله باید مورد توجه رانندگانی باشد که الحاقیه بیمه‌نامه شخص ثالث خودروی خود را دریافت نکرده‌اند.
براساس شرع مقدس اسلام دیه، مالی است که به سبب وارد شدن خسارت به فرد باید پرداخت شود و هرساله مبلغ دیه توسط شورایی در قوه‌قضاییه تعیین و ابلاغ می‌شود. امسال نیز پس از کش‌وقوس بسیار، بالاخره دیروز نرخ جدید دیه تعیین و ابلاغ شد؛ ۱۵۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان که در ماه‌های حرام ۳۰درصد نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.
رانندگانی که قبل از تاریخ اول اردیبهشت بیمه‌نامه خودروی خود را تحویل گرفته‌اند، لازم است نسبت به دریافت الحاقیه جدید اقدام کنند چرا که در غیر این صورت باید مابقی دیه را از جیب بپردازند. (کسب و کار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
با سلام خدایی دست اندكارانی كه برای مرده یه نفر 200000000قیمت میذارن برای زندش كه همون پول بیمه قبلی رو باچك بلند مدت باسود 6%انجام دادن 100000ارزش قائل هستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها