دبیر سمن نشاط آوران امید زنجان گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره عکس «زنجان، شهر حافظ سنت‌های خوب»، نمایشگاه عکس‌های ارسالی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۵۷

فاضل پوکاله با بیان اینکه نمایشگاه مذکور به همت موسسه نشاط آوران امید زنجان و با همکاری معاونت فرهنگی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از 40 عکاس در این جشنواره شرکت کردند و داوری جشنواره روز 28 اسفندماه 1395، توسط یحیی رحمتی، ناصر محمدی و رضا سلیمی انجام شد.

وی ادامه داد: از بین آثار دریافتی، 34 اثر به عنوان اثر نمایشگاهی انتخاب و پنج اثر برگزیده شدند. علاقه‌مندان نیز می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه روزهای 4 تا 10 خرداد به آدرس خیابان خواجه نصیرالدین طوسی، جنب موزه شهدا، نگارخانه میراث‌فرهنگی (خانه بهمنی) مراجعه کنند.

پوکاله تصریح کرد: توسعه فرهنگی منجر به خودباوری جامعه شده است و این مساله خود در شکل‌گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفاء می‌کند.

توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه خود پاسخ دهد.

سیاست فرهنگی از جمله مفاهیم مرتبط با توسعه فرهنگی است که در چند دهه اخیر به آن توجه شده است؛ هدف این پدیده پیشرفت و پویایی نوین و نظام‌مند جامعه است.

دبیر سمن نشاط ‌‌آوران امید زنجان یادآور شد: خوشبختانه موسسه با همکاری ادارات مختلف استان، نخستین جشنواره عکس زنجان شهر حافظ سنت‌های خوب را با محورهای فرهنگ و پوشش‌های محلی، فرهنگ و آیین‌های محلی و بومی، فرهنگ و سبک زندگی، فرهنگ و ارزش‌های انسانی و به منظور بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به این مساله برگزار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها