• یک طراح لباس در گفت وگو با جم جم آنلاین مطرح شد

    دست کوتاه طراحان در تولید پوشاک مشاغل / تولیدکننده ما فرهنگ ایرانی را فاکتور گرفته، فقط فروش!

    یک کارشناس طراحی و دوخت لباس با گلایه از عدم حمایت طراحان داخلی توسط دستگاه های ذیربط، بیشترین سهم واردات پوشاک زنانه خارج از کشور را مختص به ترکیه و چین دانست و نسبت به بی توجهی مسئولین به طرح های دانشگاهی مد و لباس ایرانی انتقاد کرد.

  • جام جم آنلاین بررسی می‌کند؛

    آگهیِ« به یک خانم خوش برخورد نیازمندیم» چه توجیهی دارد؟/ خودکشی دختران اصفهانی پیامد خلاء آموزشی بود

    مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از فضای فرهنگی موجود در کشور ضمن تبیین مبانی اصولی مقوله عفاف و حجاب به ریشه های آسیب پذیری زنان و دختران جوان اشاره کرد و به تشریح راه حل آنها پرداخت.

  • شاهدان قیام گوهرشاد از کشتار 83سال قبل می‌گویند

    گروهان رضا ماکسیم در صحن رضوی

    در سال 1314، به فرمان حکومت، برسر گذاشتن کلاه شاپو در سراسر کشور اجباری شد، اما در شهر مذهبی مانند مشهد، اجرای آن به آسانی انجام نگرفت. از آنجا که مشهد شهری مذهبی است و بسیاری از اهالی‌اش‌ پیرو روحانیت هستند، برای پرهیز از هرگونه رویداد شومی بایستی کاربرد کلاه شاپو در خراسان به طور استثنا دل‌بخواهی باشد.

  • گفت‌وگوی جام‌جم با امرا... احمدجو خالق سریال خاطره‌انگیز تلویزیون

    به‌خاطر «روزی‌روزگاری» چه فحش ‌هایی که نخوردم

    مگر می‌شود نام امرا... احمدجو به زبان بیاید و مردم به یاد سریال ماندگار روزی روزگاری نیفتند. سریالی که در بازپخش‌های مجدد هم توانست نظر بسیاری از مخاطبان جوان امروز را هم جلب کند. بدون شک روزی روزگاری یکی از آثار ماندگار تلویزیون ایران است.

  • مروری بر بازتاب‌های مسدود کردن 70 میلیون حساب جعلی در توییتر

    عملیات روانی با سربازان جعلی!

    انتشار خبر مسدود شدن اکانت‌های جعلی یا شبیه آن از سوی توییتر، سوژه مناسبی بود برای این‌که ببینیم چقدر این فیک‌ها و جعلی‌ها مهم هستند که شخصیت‌هایی مانند ترامپ و اوباما هم گرفتار آن شده‌اند. «توییتر تائید کرد در ماه‌های می ‌و ژوئن بیش از 70 میلیون اکانت جعلی را بسته است» این نشان می‌دهد شاخه‌های چسبناک جعلی‌ها به دست و پای توییتر هم خود را وصل کرده و مسدود کردن اکانت‌های جعلی تلاشی برای قلع و قمع و کوتاه کردن ساقه‌های آنها از این شبکه اجتماعی است تا بتوانند در مواجهه با ترندها و فعالیت‌های مجازی با شفافیت بیشتری برخورد کنند.

  • گفت‌وگو با محمود غفاری، کارگردان «شماره 17 سهیلا»

    سوپراستارها فقط زبان پول را می‌فهمند

    محمود غفاری از جمله فیلمسازانی است که همواره دغدغه‌های اجتماعی داشته و این را در آثار کوتاه و مستندی که تا پیش از این انجام داده، به‌خوبی شاهد هستیم. او در اولین فیلم بلند خود «شماره 17 سهیلا» سراغ موضوعی شجاعانه رفته که امروزه در سیاهه مشکلات مورد توجه سینمای ایران گم است.

  • یکی حسام‌بیک را از بنز تشریفاتش پیاده کند

    «روزی روزگاری»، یادگار دورانی است که هنوز عطر و بوی فضای معنوی جبهه‌ها در جامعه حضور دارد و دولت وقت، تازه در ابتدای راه تغییرات گسترده از بالا به پایین در اقتصاد و فرهنگ برخاسته از انقلاب اسلامی و همسان‌سازی آن با «جامعه جهانی» قرار دارد.

  • بررسی نوع تولید البسه از زبان تولیدکنندگان مانتو ؛

    برخی از مانتوها شخصیت خانم ها را زیر سوال می برد

    گاهی پیدا کردن یک مانتوی مناسب برای محل کار و یا هر جای دیگری سخت می شود. کافی است سری به مانتو فروشی ها بزنید. گوشه و کنار را جستجو می کنید اما خیلی سخت مانتویی مناسب با قیمت مناسب پیدا می شود.

  • نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

    حجاب و عفاف به معنای شلختگی نیست / آقایان هم باید پوشش و عفاف مناسب داشته باشند

    نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:حجاب برای بانوان امنیت را به همراه دارد و حجاب، عفاف و پوشش جزء ارزش‌های ایران اسلامی‌ و فرهنگ ایرانی است همچنین از خصلت‌های زن ایرانی و مسلمان بشمار می‌رود و بر آن سفارش بسیار شده است.

  • مشاور هنری وزارت ارشاد در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

    عملیات هدفمند دشمن روی مد و لباس ایرانی و اقتصاد مقاومتی/ مانتوQEENچگونه از چشم مردم افتاد؟

    مشاور معاون وزیر در امور هنری و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح موانع تولید پوشاک ایرانی به ارایه راه کارهایی در حوزه فرهنگی در راستای حمایت از برند داخلی پرداخت و با تمجید از عملکرد رسانه ملی در آگاهی بخشی مردم نسبت به ظرفیت های داخلی مد و لباس، واردات پوشاک قاچاق به کشور و ناتوانی تولیدکنندگان در معرفی محصولات خود را عامل آسیب رسان به تولید ملی بشمار آورد.

  • کارشناس مد و لباس در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

    یک فروشگاه که پوشاک مناسب می فروشد نشان دهید / هزینه بیشتر میپردازم تا لباس مناسب خریداری کنم

    کارشناس مد و لباس، گفت: طراحی الگوی مناسب برای دوخت لباس بسیار هزینه‌بر است و تولیدکننده بجای استفاده از الگو، پارچه را در اختیار برشکار قرار می‌دهد، همچنین سایز‌بندی لباس‌ها در ایران مشخص نیست بنابراین نبود الگوی مناسب و سایزبندی مشخص از ضعف‌های صنعت پوشاک است.

  • گفت‌وگو با سودابه آقاجانیان، مجری قدیمی تلویزیون به مناسبت روز عفاف و حجاب

    با این چادر نمی‌شود برای مردم فیلم بازی کرد

    آدم رسانه‌ است؛ نزدیک به سه دهه است در تلویزیون و رادیو فعالیت می‌کند و تقریبا شناخت خوبی از فضای رسانه‌ای کشور دارد.سودابه آقاجانیان که اجرای برنامه آفاق شبکه افق را به عهده دارد، فعالیت در تلویزیون را از اواخر دهه 60 شروع کرد.

  • به مناسبت اولین بازپخش «نقطه‌چین» بعد از سال ها از شبکه آی‌فیلم

    بازگشت بامشاد و دوستان

    شبکه آی‌فیلم سیما در ادامه روند بازپخش مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور و نزدیک سیما، بتازگی و بعد از پایان بازپخش مجموعه پایتخت، این شب‌ها اقدام به پخش دوباره «نقطه‌چین» کرده است؛ سریال شبانگاهی محبوب دهه هشتاد که در ادامه مسیر موفقیت مدیری پس از ساخت «پاورچین» ساخته شد و این سریال هم توانست موفقیتی را در زمانه پخشش برای خود رقم بزند و موج‌سازی کند.

  • گزارش سازمان ملل تصریح کرد

    آپارتاید اسرائیل رو به پایان است

    سال 2017 شاهد گسترش حمایت هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران، فعالان فرهنگی، سازمان‌های مذهبی، دانشجویان، دانشگاهیان، اتحادیه‌ها و فعالان از جنبش حمایت از حقوق فلسطینیان بودیم. اوایل امسال گروه‌های اصلی لابی اسرائیل در گزارشی محرمانه که به دست رسانه‌ها افتاد، اعتراف کردند به‌‌رغم افزایش هنگفت هزینه‌کرد، در مقابله با جنبش اتحاد فلسطین شکست خورده‌اند.

  • گفت‌وگو با محمدرضا خردمندان یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

    چرخه ناقص سینمای کودک

    به گواه بسیاری از منتقدان و تماشاگران سینما، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر از دوران باشکوه خود در گذشته فاصله گرفته و دیگر کمتر شور و حال گذشته در آن وجود دارد. درست مثل خود سینمای کودک و نوجوان که سال‌هاست از دوران طلایی خود دور شده و کمتر فیلم خوب و قابل اعتنایی در آن یافت می‌شود. یکی از آخرین تیرهای خلاص به این سینمای کم‌جان، تفکیک جشنواره کودک و نوجوان به دو رویداد مجزا بود، آن هم در شرایطی که این سینما نه در کمیت و نه در کیفیت، توان این جداسازی را ندارند.