معاون مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد: هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا اتومبیل‌هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند، خودداری کنند.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۴
آجیل را از دست فروش ها نخرید

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، سید رضا غلامی گفت: برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی که دست رنگی شد نباید آن را خریداری کرد زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز است.

وی افزود: آجیل‌هایی که کرم زده باشد، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته هایی که بیش از حد قرمز باشند، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

غلامی با بیان این که این که هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا اتومبیل‌هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند، خودداری کنند، تاکید کرد: باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراکز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه کنند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی وزارت بهداشت افزود:‌ با وجود این که مصرف آجیل های بسته بندی شده و دارای تمامی علائم تضمین کننده سلامت کالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است، اما خرید این نوع آجیل، تمامی ملاک های یک خرید مناسب را داراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها