عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

توریسم درمانی در جنوب تهران

شهردارن تهران تاکید کرد:

شتاب بیشتر برای حل مشکلات جنوب شهر

دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران با تاکید بر اینکه اولویت شهرداری توجه به مناطق جنوبی شهر است، گفت: در چند سال گذشته بسیاری از مشکلات جنوب تهران حل شده و اطمینان می دهم که این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.
کد خبر: ۲۵۵۶۳۱

به گزارش مهر، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید تندگویان با خیابان شقایق و هفت پروژه جمع آوری آبهای سطحی با بیان اینکه امروز همه زندگی مادی و معنوی خود را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم ، گفت: اگر امروز در کشور آزادی و استقلال داریم و از ظلمات به سمت نور هدایت شده ایم و اگر دارای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که در آن احکام اسلام جاری و ساری است و مسلمین در دنیا عزت پیدا کرده اند، بی شک به برکت امام و شهداست.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران ساخت این پروژه و ساکنان اطراف آن اظهارکرد: هر آبادانی که در شهر اتفاق بیفتد، هر چقدر هم که برای کل شهر مفید باشد کسانی در اطراف آن هستند که سختی می کشند اما این لازمه یک زندگی شهری است و لازم است برای آسایش جامعه عده ای از آسایش خود بگذرند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اولویت شهرداری توجه به مناطق جنوبی تهران است، افزود: اگر منصفانه نگاه کنیم در چند سال گذشته بسیاری از مشکلات جنوب شهر حل شده و اطمینان می دهم که این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

شهردار تهران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در جنوب تهران گفت: سه راه نعمت آباد، تقاطع میدان جهاد و اتوبان شهید کاظمی از جمله پروژه هایی است که برای رفع ترافیک جنوب تهران انجام شده است و اتوبان آزادگان نیز که تا پیش از آن، همه کمربندی آزادگان را اتوبان اصلی می دانستند از اتوبان شهید همت آغاز و تا نزدیک مرز منطقه 19 در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز تهران به ورزشگاه های بزرگ، در حال حاضر دو ورزشگاه با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر در منطقه 19 در حال احداث است و ورزشگاه دیگری نیز در منطقه 20 در اوایل تابستان به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: بیش از 5/2 سال است که برای جمع آوری اوراق فروشان جنوب تهران پافشاری می کنم و هرچند موانع زیادی است تا آن را اجرایی نکنیم اما من بر این باور هستم و بر اجرای آن تاکید دارم.

وی در ادامه اظهارکرد: منطقه 19 تهران، حرکت شرقی-غربی نداشت و همه شریانهای آن شمالی-جنوبی بود که اکنون دو راه شرقی-غربی برای منطقه ایجاد شده است و تا پایان خرداد نیز مسیر شهید تندگویان و ادامه آن از کنار میدان تره بار برای دست یابی به دسترسی های دیگر آماده می شود.

قالیباف با بیان اینکه در انقلاب و دفاع مقدس پا برهنه ها جنگ را اداره کردند و ما خود را مدیون یکایک مردم جنوب تهران می دانیم، افزود: در زندگی مادی و معنوی مدیون گذشت های این افراد هستیم و به قول امام (ره) که فرمودند یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم، ما نیز تلاش داریم تا بدون حرف و وعده به وظیفه خود عمل کنیم و کارها را با عقل و تدبیر و با دعای خیر شما پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: سعی داریم جنوب شهر را به تولید ثروت برسانیم و تا زیرساختهای این کار فراهم نشود تولید ثروت اتفاق نمی افتد و فاصله بین شمال و جنوب شهر هم کم نمی شود.

قالیباف خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم تا زمینهای جنوب تهران آن قدر منفعت اقتصادی داشته باشد تا سرمایه گذاران حاضر باشند در این قسمت شهر هم سرمایه گذاری کنند و در این صورت است که محرومیت در جنوب تهرن نیز کم می شود .

شهردار تهران، تملک پادگان قلعه مرغی را از موضوعات مهم جنوب تهران دانست و افزود: این پادگان تملک شده و اگر این قطب را به عنوان جایی مدرن و خوب طراحی کنیم ، برکات آن برای همه جنوب تهران است و در چند روز آینده دیوارهای آن نیز تخریب می شود تا مردم جنوب تهران باور کنند که مشکل این مجموعه حل شده و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها